به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با بیست و دومین روز اکران عمومی، فیلم «آسمان غرب» توانست در ترکیب هفت فیلم نوروزی، به رتبه سوم در فروش روزانه سینماهای کشور صعود کند.
دومین فیلم محمد عسگری که محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و بنیاد فارابی محسوب میشود و پس از شکار سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، توانست در ترکیب اکران نوروز ۱۴۰۳ قرار بگیرد، حالا آرامآرام در حال جذب مخاطبان بالقوه خود به سالنهای سینما است.
«آسمان غرب» که به دلیل حجم بالای جلوههای ویژه، نیاز به اصلاح و بهینهسازی نسخه اکران عمومی نسبت به نسخه رونمایی شده در جشنواره فیلم فجر داشت، با طولانی شدن فرآیند آمادهسازی، در روز اول فروردین و به عنوان آخرین فیلم توانست به کورس اکران نوروزی اضافه شود و به همین دلیل نسبت به دیگر فیلمهای اکران نوروز بازه زمانی کمتری را برای جذب مخاطب در اختیار داشته، با این همه اما از روز گذشته، جریان استقبال از این فیلم جان گرفته و حالا در جدول فروش روزانه سینماهای ایران، این فیلم پس از «تمساح خونی» و «بی بدن» در جایگاه سوم قرار گرفته است.
این فیلم سینمایی در ۲۴ ساعت گذشته بالغبر ۲ هزار و ۲۰۰ مخاطب را به سالهای سینما فراخوانده است و پیشبینی میشود با پایان ایام ماه مبارک رمضان و حلول عید فطر، بخش ویژهتری از مخاطبان علاقهمند به این جنس از تولیدات سینمایی، راهی سالنها شوند.
فیلم سینمایی «آسمان غرب» بعد از فیلم «موقعیت مهدی» در نوروز ۱۴۰۰ و فیلم «غریب» در نوروز ۱۴۰۱ حالا تازهترین فیلم استراتژیک سینمای ایران محسوب میشود که در بازه طلایی اکران نوروزی، توانسته است طیفی از مخاطبان علاقهمند به سینما را به سمت خود جذب کند و این اتفاق نشان از ظرفیت ویژه این دست آثار است که گاهی بهغلط بهعنوان سوژهها و فیلمها کممخاطب در سینمای ایران معرفی شدهاند.
این فیلم سینمایی بخشی از ناگفتههای روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی را روایت میکند که محور آن شهید علیاکبر شیرودی و همرزمانش در هوانیروز ارتش هستند. میلاد کیمرام ایفای نقش شهید شیرودی را در این فیلم برعهده دارد و بازیگران دیگری همچو امیرحسین آرمان با نقش شهید حسین ادیبان و آرمین رحیمیان با نقش شهید حسین همدانی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداختهاند.
آنچه «آسمان غرب» را در ویترین سینمای دفاع مقدس ایران به تجربهای متمایز تبدیل کرده است، تلاش محمد عسگری در مقام کارگردان برای خلق صحنههای اکشن و نزدیک شدن فضای بصری فیلم به استانداردهای بینالمللی است که باعث استقبال مخاطبان جوان و نوجوان از این فیلم شده است.
نکته مهم درباره فیلمهایی از جنس «آسمان غرب» که اتفاقا شکار سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را در کارنامه خود دارند، لزوم حمایت ویژه در فرآیند اکران است. به تجربه ثابت شده است که این دست فیلمها مخاطبان بالقوه بسیاری دارند که بهپشتوانه اطلاعرسانی و تبلیغات درست، میتوانند به مخاطبان بالفعل فیلم تبدیل شوند. با افزایش تیزرهای تبلیغاتی فیلم در قاب تلویزیون هم به احتمال زیاد شاهد شتاب بیشتر جریان استقبال از این فیلم خواهیم بود.
نظر شما