۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85440860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۹۳۵ وسیله توزین سبک در زنجان آزمون شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 85440860
سه هزار و ۹۳۵ وسیله توزین سبک در زنجان آزمون شد

زنجان - ایرنا - مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: به‌منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستدهای عمومی، سال گذشته تعداد سه هزار و ۹۳۵ وسیله توزین سبک، مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد، بیش از ۹۹ درصد ترازوها مورد تأیید استاندارد بود و قبول اعلام شد.

مهدی قهرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر روی ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تأیید قرار گرفته است، برچسب صحت عملکرد دارای تاریخ آزمون، الصاق می‌شود که به مدت یکسال اعتبار دارد و باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس به صاحبان اصناف ترازوهای مردود شده فرصت داده می شود در مهلت مقرر نسبت به تعمیر وسیله مذکور اقدام کنند و پس از آزمون مجدد در صورتی که نتایج آزمون مورد قبول واقع شد، برچسب آزمون بر روی ترازوها نصب می شود.

این مسوول اظهار داشت: در راستای اجرای وظایف قانونی در خصوص آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای، در سال گذشته تعداد ۷۹۰ باسکول در مرکز استان و شهرستانهای تابعه، مورد آزمون قرار گرفت که ۸۹ درصد باسکول‌ها قبول و ۱۱ درصد آنها مردود گزارش شد.

قهرمانی افزود: در این خصوص هم به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آن ها مردود گزارش شد فرصت داده شد تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم آن توسط تعمیرکاران مجاز باسکول، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون مورد قبول واقع شد؛ به چرخه داد و ستد باز گردند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان به هم استانی ها توصیه کرد: در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، جدا خودداری کنند.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و سامانه الکترونیکی مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha