لندن و کی‌یف برای تولید تسلیحات در خاک اوکراین توافقنامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- انگلیس و اوکراین امروز (چهارشنبه) برای همکاری در حوزه دفاعی و تولید سلاح، توافق همکاری امضا کردند؛ توافقی که بخشی از آن به اقدامات لازم برای تداوم جنگ در اوکراین اختصاص می‌یافت.

به گزارش ایرنا، دولت انگلیس امروز اعلام کرد: امضای توافق که در کی‌یف انجام شد، در جریان سفر یک هیات متشکل از اعضای ۲۹ شرکت انگلیسی به اوکراین شکل گرفته است.

«اولکساندر کامیشین» وزیر صنایع راهبردی اوکراین پس از امضای توافق، گفت: این اولین توافق میان‌دولتی برای همکاری است. امروز شرکت‌های انگلیسی با شرکت‌های اوکراینی همکاری می‌کنند و به دنبال فرصت‌هایی برای تولید سلاح‌های بیشتری به طور مشترک هستند.

بیش از ۲ سال از آغاز جنگ در اوکراین می‌گذرد و کی‌یف در مقابل روسیه که تجهیزات بهتر و ارتش بزرگتری دارد، به لحاظ نیرو و سلاح در میدان جنگ کم آورده است.

درحالیکه نگرانی‌ها در مورد کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی شرکای غربی افزایش یافته است، دولت کی‌یف به دنبال تولید سلاح از طریق ایجاد تاسیسات تولید با کمک غرب در کشور خود است.

شرکت انگلیسی «بی‌اِی‌ای سیستمز» (BAE Systems) یکی از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی غربی، توافقی با وزارت دفاع این کشور برای نگهداری و تعمیر سلاح‌های سبک در اوکراین امضا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha