۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85441858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵۰ سازمان حقوق بشری خواستار توقف ارسال سلاح برای صهیونیست‌ها شدند

تهران- ایرنا- بیش از ۲۵۰ سازمان و نهاد حقوق بشری از کشورهای مختلف جهان خواستار توقف روند ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش امروز جمعه ایرنا به نقل از النشره، بیش از ۲۵۰ سازمان و نهاد حقوق بشری خواستار توقف فوری روند ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

این سازمان ها اعلام کردند: ما خواستار برقراری فوری آتش بس هستیم و از همه کشورها می خواهیم که انتقال سلاح که امکان استفاده از آن برای نقض حقوق بشر وجود دارد را متوقف کنند. شورای امنیت باید به مسوولیت خود در برقراری صلح و امنیت جهانی از طریق اقدامات مربوط به توقف روند ارسال سلاح، عمل کند.

۲۵۰ نهاد و سازمان حقوق بشری در نامه خود آوردند: بمباران و محاصره اعمال شده از سوی اسرائیل، غیرنظامیان را از تامین ضروریات لازم برای زنده ماندن محروم کرده و غزه را غیرقابل سکونت می کند. بحران انسانی خطرناک و بی سابقه ای در این منطقه در حال وقوع است.

به گزارش ایرنا، شدت کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی حدود هفت ماه گذشته به قدری غیرقابل توجیه و غیرقابل دفاع شده است که به طور عملی جامعه جهانی در یک اقدام بی‌سابقه به فکر توقف ارسال و فروش تسلیحات به این رژیم افتاده است. از زمان آغاز تجاوزها به غزه در هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۳۳ هزار و ۵۴۵ فلسطینی شهید و ۷۶ هزار و۹۴ فلسطینی دیگر در غزه مجروح شدند و این در حالی است که چندین کشور غربی همچنان به صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha