بارندگی و تگرگ ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و راه‌های عشایری گیلانغرب خسارت زد

قصرشیرین- ایرنا- فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان کرمانشاه و بارش تگرگ، تندباد و طوفان در مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی، باغات و راه‌های عشایری شهرستان گیلانغرب وارد کرد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب روز شنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد که بارش تگرگ طی روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه جاری به مزارع و باغات این شهرستان خسارت وارد کرد که برآورد اولیه خسارت های وارده به محصولات کشاورزی، دامی و باغی این شهرستان به علت تگرگ، طوفان و تندباد چند روز گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال است.

«علی نظری» اظهار کرد: در مجموع در حوزه کشاورزی بارش تگرگ باعث خسارت به ۳۲۰ هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا و باقلا و ۲۰۰ هکتار از باغات انگور، گوجه سبز، پسته و بادام این شهرستان شد و همچنین یک جایگاه نگهداری دام نیز به دلیل بارش های سنگین و تگرگ ریزش کرده و ۲۴ راس دام تلف شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در ادامه گفت: بارندگی های اخیر ۶۰ کیلومتر از جاده های دسترسی عشایری مناطق گرمسیری این شهرستان شامل «قلنگاب به دارون روتوند، قلنگاب به داربلوط رجب، زله زرد به باوانی الله بخش، پارومال به بره بل و تیشه گم بیو، پارومال به گاومیشان، گورسفید به بره پلنگ، کلاک طلا وصد تمنی، می وانه به تنگ حاجیان، قاسم آباد به شانه برز و چهل تفنگ چی و ویژه نان به سه کوچک و پشت پلیه» را تخریب کرد.

بارندگی و تگرگ ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و راه‌های عشایری گیلانغرب خسارت زد

نظری ادامه داد: همچنین در نتیجه رعد و برق و وزش باد و بارندگی های شدید اخیر برق شهرستان در مواردی دچار قطعی موقت شد که با تلاش ماموران اداره برق به طور مجدد وصل گردید.

فرماندار گیلانغرب همچنین گفت: برآورد اولیه خسارت توسط مدیریت بحران انجام شده و گزارش های تکمیلی و نهایی در قالب فرم ۱۸ گانه به مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام می شود.

وی اضافه کرد: در چهار روز گذشته با فعالیت سامانه بارشی در مجموع در شهرستان گیلانغرب حدود ۴۴ میلی‌مترباران باریده است.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha