احداث صدها کلاس نتیجه همت دولت سیزدهم در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: صدها کلاس درس با هدف توسعه متوازن آموزشی به همت دولت سیزدهم در استان احداث شده که نگاه ویژه دولت سیزدهم به این بخش را در استان می رساند.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در دولت تمرکز بر توسعه متوازن است و باید با نگاهی توسعه ای در مسیر تامین زیرساخت های این بخش حرکت کرد.

وی با بیان اینکه تبعیض های موجود در زمینه مسایل آموزشی باید رفع شود ادامه داد: در گام نخست همه شهرستان ها باید به شاخص استانی برسند و تمرکز باید بر جبران عقب ماندگی ها باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نیاز استان به بیش از پنج هزار کلاس درس اظهار کرد: در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله مدارس شبانه روزی، دیگر شاهد ترک تحصیل دختران در مناطق دور دست روستایی نخواهیم بود.

بیش از هزار کلاس درس به همت دولت سیزدهم در آذربایجان غربی احداث شد

وی با بیان اینکه ساخت بیش از یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس در استان در دست اجراست افزود: اقدامات دولت در زمینه نهضت مدرسه‌سازی استان چشمگیر بود ولی برای تسریع در این زمینه لازم است که آموزش و پرورش با فروش املاک مازاد کمکی به رفع مشکلات فعلی کرده باشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این موضوع فرمان رهبر معظم انقلاب است که دستگاه‌ها لازم است به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل‌ کنند.

وی اظهار کرد: کمک به تامین زیرساخت‌های آموزشی از اولویت های این نهاد است و در این زمینه آماده هرگونه حمایت از آموزش و پرورش هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه لازم است آموزش و پرورش از همکاری نمایندگان مجلس نیز در زمینه اخذ سهم استان از اعتبارات ملی بهره مند شود گفت: بزرگ‌ترین هنرستان در دست ساخت در ارومیه هم اکنون در حال طی مراحل پایانی و لازم است مسوولان آموزش و پرورش استان اعتبارات لازم را از وزارتخانه در این بخش پیگیری کنند.

معتمدیان از مسوولان آموزش و پرورش استان خواست با برنامه مدون و جامع برای سال تحصیلی جاری و آینده برنامه ریزی کنند تا بتوان اهداف آموزشی و پروشی را به نحو مطلوب اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه از هر برنامه و طرحی در اجرای برنامه های هفته معلم حمایت می شود اظهار کرد: لازم است برای گرامیداشت این ایام ایده ها و طرح های جدیدی برنامه ریزی و اجرا شود؛ استانداری نیز آماده برگزاری نشست‌های متعدد با جامعه فرهنگیان در هفته گرامیداشت مقام معلم است.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم بررسی شد؛ بررسی شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش استان، بررسی نحوه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و وضعیت هنرستان‌های استان نیز از دیگر دستور جلسات این نشست بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha