روزشمار رفع نیاز آبی ۱۳ هزار و ۶۲۱  نفر در شرقی‌ترین نقطه هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: نیاز آبی ۱۳ هزار و ۶۲۱ نفر از اهالی روستای «کاشی کرتی» لیردف جاسک در شرقی‌ترین نقطه استان به‌زودی با وارد مدار شدن مجتمع آب شیرین‌کن جدید برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز یکشنبه در بازدید از روند تکمیل ساخت مجتمع آب شیرین‌کن کاشی کمبکی کرتی لیردف جاسک افزود: با پیگیری‌های استاندار هرمزگان و همچنین تلاش‌های سرمایه‌گذار آب شیرین‌کن، این طرح در مراحل نهایی است و در روزهای آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: این مجتمع آب شیرین‌کن با ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ مترمکعب برای تامین نیاز آبی جمعیتی افزون‌بر ۱۳ هزار و ۶۲۱ نفر در یک شهر و ۲۳ روستا شرق جاسک هدف‌گذاری شده که می‌تواند به پایداری وضعیت آب این مناطق کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از نگاه مثبت دولت سیزدهم به خرید تضمینی آب از محل آب شیرین کن‌ها، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح تابستان سال گذشته با حضور استاندار هرمزگان کلنگ زنی شد و در کمتر از یک سال و پیش از فصل گرما به پایان رسید.

حمزه‌پور با بیان اینکه این طرح دغدغه آبفا را در این منطقه کم خواهد کرد، گفت: برای احداث این طرح ۵۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

کاشی روستایی در دهستان پیوشک در شرقی‌ترین نقطه بخش لیردف شهرستان جاسک در استان هرمزگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha