۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85443852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۸هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر وصول شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85443852
۱۳۸هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر وصول شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: پارسال ۱۳۸ هزار میلیارد ریال مالیات در این استان وصول شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۲درصدی دارد.

" محمد جواد رستمی" روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پارسال دولت ۱۳۲ هزار میلیارد ریال مالیات برای استان بوشهر تعیین کرده بود که بخشی به شکل مستقیم و بخشی نیز غیر مستقیم است.

وی افزود: پارسال ۴۰هزارو ۷۸۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر این استان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد: شهرستان بوشهر با ۱۰ هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال و دیلم با یکهزارو ۲۲۰ میلیارد ریال بیشترین و کمترین دریافتی از ارزش افزوده را به خود اختصاص داده اند.

۱۳۸هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر وصول شد

رستمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ واریزی به حساب شهرداری‌ها ، دهیاری ها و عشایر استان بوشهر ۲۷ هزارو ۳۴۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: تعداد مودیان دارای پرونده مالیاتی در استان بوشهر ۲۲۳ هزارو ۴۸۳ نفر است.

رستمی ادامه داد: ۸۹ هزارو ۸۱۰ اظهارنامه اشخاص حقیقی و چهار هزارو ۷۴۳ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی پارسال مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر ارایه شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: غالب مودیان مالیاتی بزرگ این استان که از شرکت‌های نفت و گاز و پتروشمی هستند، مالیات‌های خود را در این استان پرداخت می‌کنند و ۲ شرکتی نیز که مالیات های خود را در خارج استان پرداخت می کنند طی فرایند سهم آنها به استان واریز می‌شود.

رستمی ادامه داد: در مجموع ۱۰ درصد از منابع مالیاتی این استان در خارج از بوشهر قرار دارد که مشکلی برای دریافت سهم مالیات آنها نیست.

وی یادآور شد: سهم مشاغل از درآمد مالیات استان بوشهر پنج درصد است و بیشترین سهم را شرکت‌های بزرگ به عنوان مودیان حقوقی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: بوشهر جزو پنجمین استان کشور از حیث دریافت مالیات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha