۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85444000
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۱ میلیارد ریال فطریه پرداخت کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت:مردم استان ۴۱ میلیارد ریال زکات فطریه(عام، سادات و کفاره عمد و غیرعمد) از طریق پایگاه‌ها و روش‌های غیرحضوری کمیته امداد استان پرداخت کردند.

جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این میزان فطریه در پایگاه‌های کمیته امداد جمع‌آوری شد، افزود: فطریه جمع‌آوری شده توسط نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و موسسات خیریه در همان روز عید فطر به حساب مددجویان و نیازمندان همان منطقه واریز و یا به صورت حضوری(مناطق محروم) به دست نیازمندان رسانده شد.

وی در ادامه به اجرای پرداخت فطریه از طریق سامانه "نانینو" در تمامی دستگاه‌های کارتخوان نانوایی‌های دولتی سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار طرح جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره از طریق نانوایی‌های سراسر استان و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در ۸۰۰ واحد نانوایی جمع آوری شد.

به گفته وی، امسال با نصب برنامه نظر( اپلیکیشن نظر) از طریق گوشی‌های همراه هوشمند نیز پرداخت زکات فطریه امکانپذیر شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پرداخت کفارات عمد و غیرعمد تا پایان سال ادامه دارد، افزود:پرداخت غیرحضوری از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۰۳۸*۸۸۷۷* و یا شماره کارت‌های اعلام شده در نظر گرفته شده است.

پارسال ۵۴ میلیارد ریال زکات فطره (عام و سادات) و کفاره(عمد و غیرعمد) از سوی مردم استان پرداخت و به نیازمندان زیرپوشش اهدا شد.

۶۸ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری به پخت و توزیع ۶۸ هزار پرس غذای گرم با هزینه ۷۳میلیارد ریال در آشپزخانه‌های اطعام مهدوی میان خانواده‌های نیازمند استان اشاره کرد و گفت: پویش اطعام مهدوی با هدف تامین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند در قالب غذای گرم، بسته‌های مواد غذایی و افطاری ساده از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان در استان اجرا شد.

محمدی افزود: در این مدت ۲۵ هزار افطاری ساده با هزینه بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۱ میلیارد ریال نیز بین نیازمندان توزیع شد.

پنج‌هزار و ۵۵ حامی جدید سرپرستی کودکان بی‌سرپرست و محسنین را بر عهده گرفتند

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان پنج‌هزار و ۵۵ حامی سرپرستی ایتام و محسنین را برعهده گرفتند، گفت:هم‌اکنون در استان ۲ هزار و ۲۳۴ فرزند بی‌سرپرست و ۶ هزار و ۴۴۶ کودک طرح محسنین زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

محمدی اظهار داشت: پایگاههای حامی یابی برای کودکان ایتام و محسنین در استان و همچنین در مشهد و تهران برپا شد و اکنون خیرین با هر مبلغی می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۴۵ هزار خانوار استان چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بیش از ۱۰۲هزار نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha