۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85444153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مخابراتی در کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باندِ مخابرات استان در سال گذشته ۲۵۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا، آزاد حکمت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش حوزه انتقال در شبکه های مخابراتی و پایداری ارتباطات بدون مشکل اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری در مسیر توسعه‌ حوزه انتقال و به منظور پاسخگویی مطلوب و ارائه خدمات با کیفیت به نیازهای مشتریان پروژه‌های قابل توجه در سال ۱۴۰۲ در این بخش اجرا شده است.

وی با اشاره به نصب و راه اندازی ۷۶ Node تجهیزات CWDM در ۷۶ نقطه روستایی استان،گفت: این اقدام شرایط انتقال سیگنال های مخابراتی را در کمترین زمان ممکن فراهم ساخته است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان به نصب و راه اندازی تجهیزات DWDM در مرکز بهاران سنندج نیز اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه مشتریان ساکن در محدوده مرکز بهاران از ارتباطی پایدار و مطلوب تر بهره‌مند هستند.

به گفته وی همچنین در ۴۰ نقطه روستایی از توابع شهرستان‌های بیجار، دهگلان، سروآباد، قروه، سنندج، کامیاران و مریوان، ۴۷ لاین ماکس نصب و راه اندازی شده است که در نهایت خروجی ارتباط را بر بستر امن و با کیفیت انتقال می دهد.

حکمت ادامه داد: نصب و راه اندازی ۱۱ لینک رادیو در روستاهای شهرستان دیواندره، سنندج، سقز، کامیاران و مریوان از دیگر اقدامات مخابراتی با هدف بهبود زیرساخت های حوزه انتقال در سال گذشته است.

وی بیان کرد: برای افزایش ظرفیت و برگردان ترافیک در شهرستان های دیواندره، سنندج، مریوان و دهگلان در هفت نقطه روستایی نیز هفت Node تجهیزات PDH نصب و راه اندازی شده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان یادآور شد: پهنای باند چشمگیری به تعداد ۱۰۲ سایت روستایی و جاده‌ای به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل واگذار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha