۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85444210
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ترس رانندگان از خیابان‌های زخمی سنندج

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85444210
ترس رانندگان از خیابان‌های زخمی سنندج

سنندج- ایرنا- پارسال کارهای خوبی در زمینه آسفالت معابر به ویژه حواشی شهر سنندج انجام شد اما خیلی از خیابان‌های این شهر سالهاست وضعیت بدی دارند و مردم و به ویژه رانندگان ناراضی‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزگاری که ابتدایی ترین زیرساخت شهری، وجود کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهری مناسب و درخور تردد است، دیگر آسفالت ترک خورده و فرورفته، چاله چوله های بزرگ و کوچک و دست اندازهای نامناسب، با زندگی مدرن شهری سازگار نیست.

اگر گذری از خیابان های سنندج به ویژه نقاط مرکزی شهر داشته باشید، ناخودآگاه چشمتان به چاله چوله ها و فرورفتگی های بی شمار خواهد افتاد و این سوال به ذهنتان خواهد آمد که چرا باید اینطور باشد؟

این وضعیت تنها مختص به یک یا چند خیابان نیست؛ از حاشیه شهر و میدان ۱۲ فروردین در ضلع شرقی سنندج و بلوار جانبازان و شهید سلیمانی گرفته تا میدان آزادی، خیابان‌های کشاورز، آبیدر، مردوخ، حسن آباد و شهرک زاگرس و بهاران گرفته، شرایط همینگونه است.

قطعا آسفالت نامناسب و ترک خورده، و چاله چوله ها و پستی بلندی های زیاد، جدا از دردسرهایی که برای شهروندان به ویژه رانندگان و خودروها ایجاد کرده، چهره زشتی هم به شهر می دهد؛ موضوعی که حتی صدای مسافران نوروزی را هم در آورد.

بهتر است حرف های رانندگان را هم بشنویم که این وضعیت چه مشکلاتی برایشان ایجاد کرده است؛ بهرحال آنان در طول روز بیشتر با این قضیه مواجه می شوند.

خیابان ها و معابر شهری سنندج شایسته مردم نیست

یکی از شهروندان سنندجی از نامناسب بودن زیرساخت های شهری از جمله آسفالت معابر و خیابان ها به شدت انتقاد کرد و گفت: این وضعیت شایسته شهر فرهنگ و هنر نیست.

ریبوار مرادی اضافه کرد: شهرهای زیادی رفته ام اما آسفالت و وضعیت خیابان های آن مانند سنندج بد نیست.

این شهروند افزود: اغلب خیابان های سنندج چاله چوله و فرو رفتگی و موج دارد که ضرر زیادی متوجه رانندگان می کند.

او به این هم اشاره کرد که خیابان های حوزه شهرداری منطقه ۳ به ویژه حد فاصل چهار راه بسیج به سه راه ادب، تقاط خیابان معراج به آبیدر و خیابان هجیج وضعیت بدتری دارد.

این شهروند با بیان اینکه به جای رانندگی باید حواسمان به چاله چوله ها باشد، ادامه داد: شهرداری این همه عوارض می گیرد پس آن را کجا هزینه می کند.

وی از شورای شهر و شهرداری سنندج خواست به جای رنگ کردن جدول، خیابان ها و کوچه ها را آسفالت کند و افزود: خیلی از مسافران نوروزی هم از وضعیت آسفالت و چاله چوله های خیابان های سنندج گلایه مند بودند.

از یک چاله به چاله ای دیگر

یکی دیگر از شهروندان هم وضعیت آسفالت شهر سنندج را افتضاح توصیف کرد و گفت: راننده از یک چاله وارد چاله دیگر می شود.

بهمن تخت مینا اضافه کرد: پارسال آسفالت چند خیابان نیمه تمام انجام شد و دیگر کاری صورت نگرفت، وضعیت کوچه ها هم همینگونه است.

وی به این هم اشاره کرد که آسفالت خیابان ها چند تکه پستی بلندی دارد و همیشه باید پولی برای خرج جلوبندی کنار بگذاریم.

عدم زیرسازی مناسب در زمان آسفالت معابر

شهروند دیگر هم از عدم مدیریت زمان اجرای آسفالت و تسطیح خیابانها و انجام عملیات تعمیر و کار در ساعات اوج شلوغی انتقاد کرد.

سهرابی یادآور شد: غالبا از آسفالت سرد استفاده می شود و مواقعی هم که آسفالت گرم بکار میبرند بعلت عدم زیرسازی مناسب، زود تبدیل به دست انداز و خراب می شود.

ترس رانندگان از خیابان‌های زخمی سنندج

تامین قیر و تولید آسفالت در شرایط اقتصادی کنونی کار سختی است

انتقادهای شهروندان را منعکس کردیم حالا بهتر است به صحبت های شهردار سنندج هم در این رابطه اشاره کنیم.

سیدانور رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خدمات شهری به ویژه بهسازی و آسفالت به نوعی ویترین خدمات شهرداری است و باید در اجرا و مراحل عملیاتی آسفالت به نحوی عمل کنیم که بهترین خروجی را در سطح شهر شاهد باشیم.

وی افزود: با وجود اینکه تامین قیر و تولید آسفالت در شرایط اقتصادی امروز کار سختی است اما خوشبختانه در بازه زمانی تقریبا ۲ سال اخیر بیش از یک میلیون مترمربع از مناطق و نواحی منفصل شهری شامل سطح منطقه یک، سطح منطقه دو، سطح منطقه سه، ناحیه وِیژه بهاران، ناحیه منفصل شهری ننله و نایسر با صرف ۱۳۰ هزار تن قیر آسفالت و بهسازی شده است.

شهردار سنندج یادآور شد: توجه به نواحی منفصل شهری با دیدگاه تحقق عدالت اجتماعی در این دوره موجب شد آسفالت معابر و کوچه‌ها در نایسر، ننله و حسن آباد انجام و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته که رضایتمندی خوبی را به دنبال داشته است.

رشیدی ادامه داد: همچنین در بارش‌های سنگین برف ۱۴۰۱ نیز با توجه به اینکه بهسازی معابر با آسفالت گرم امکان پذیر نبود از آسفالت سرد اصلاح شده برای پر کردن چاله‌ها و بهسازی معابر استفاده و با صرف بیش از ۴۰ تن آسفالت سرد اصلاح شده عملیات بهسازی معابر انجام شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی شهرداری سنندج در قالب این طرح برای امسال نیز ادامه دارد و با آغاز فصل عمرانی معابر و خیابان‌های باقیمانده براساس اولویت‌بندی های صورت گرفته بهسازی و آسفالت خواهد شد.

شهردار سنندج اضافه کرد: کوچه و محلاتی که در نواحی منفصل شهری مشکل زیرساختی به لحاظ شبکه آب و فاضلاب نداشته باشند براساس اولویت بندی در سال‌جاری آسفالت می‌شوند.

رشیدی افزود: فصل انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق سردسیر و کوهستانی همچون استان کردستان کوتاه است در فصل عمرانی سال گذشته توانستیم با برنامه‌ریزی مناسب و تاکید بر نقاط کمتر برخوردار اقدامات خوبی را در حوزه عمران شهری به ویژه آسفالت معابر انجام دهیم که نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی، از اینکه مردم شایستگی خدمات بیشتر از اینها هستند و خود را موظف به خدمت هرچه شایسته به مردم می‌دانیم شکی نیست در همین راستا طرح نهضت آسفالت در سنندج کلید خورد و خوشبختانه رضایتمندی خوبی را به ویژه در نواحی منفصل شهری به دنبال داشت.

شهردار سنندج بیان کرد: با وجود شرایط اقتصادی نامناسب سال گذشته در کنار معابر اصلی و نقاط منفصل شهری آسفالت کوچه ها و خیابان های فرعی سطح شهر سنندج نیز انجام که حجم کاری که صورت گرفته نسبت به سنوات گذشته بی‌سابقه و قابل تامل بوده است.

ترس رانندگان از خیابان‌های زخمی سنندج

انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر در سال گذشته/ سرعت در اجرای نهضت آسفالت

رشیدی ادامه داد: امسال در کردستان و سنندج با توجه حجم نزولات آسمانی شاهد جبران کم آبی‌های سال های گذشته بوده‌ایم این مهم در کنار برکات بی‌شماری که دارد تا حدودی اجرای پروژه‌های عمرانی را نه تنها در مجموعه شهرداری بلکه در سایر بخش‌ها و مجموعه‌ها به تعویق انداخته است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی شده که سریع نسبت به رفع ایرادات و ارائه خدمات بیشتر به مردم در حوزه اسفالت در هسته مرکزی نواحی منفصل شهری اقدامات لازم صورت بگیرد کما اینکه همانطور که گفتم اقداماتی که در حوزه آسفالت معابر به ویژه در هسته مرکزی شهر انجام گرفته قابل توجه بوده است که برای مثال می‌توان به روکش آسفالت میدان لشکر تا میدان انقلاب، میدان انقلاب تا میدان نبوت، چهار راه انقلاب تا سه راه اکباتان، سه راه اکباتان تا میدان کاو، چهاره راه اکباتان تا نبوت، میدان انقلاب تا چهاره راه چهار باغ و بلوار ۲۸ دی اشاره کرد.

شهردار سنندج افزود: در قالب نهضت آسفالت با وجود مشکلاتی که در تامین قیر و اعتبارات وجود داشت سال گذشته با اولویت مناطق کمتر برخوردار و خیابان های اصلی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر انجام شده است.

به گفته رشیدی، نهضت اسفالت در شهر سنندج در سالجاری نیز قطعا با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲ میلیون متر مربع آسفالت انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مردم سنندج انتظار دارند یک بار برای همیشه آسفالت معابر شهری و خیابان‌ها اساسی انجام شود و دیگر چیزی به نام چاله چوله، حفره، ترک خوردگی و پستی و بلندی نماند.

شهر سنندج دارای چهار منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha