دست پُر دولت سیزدهم در تکمیل اَبرطرح‌های نیمه‌تمام قائمشهر

ساری-ایرنا- فرماندار قائمشهر با اشاره به رکود چندین ساله در تکمیل برخی طرح های بزرگ این شهرستان تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم افزود:‌ این دولت با عزم جدی و تزریق اعتبارات مورد نیاز توانست این طرح ها را به اتمام برساند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان رازی، ‌بیمارستانی که در قلب و هسته مرکزی شهر قرار دارد و از آن به عنوان بیمارستان "سانترال عفونی" استان مازندران نیز یاد می شود. و در سال ۱۳۸۷ تصمیم بر این شد تا با ساخت بنای جدید جان دوباره به ساختار فیزیکی این طرح داده و نونوار شود.

همچنین سالهایِ سال شهروندان قائمشهری از جمله افرادی که درخیابان های مطهری محله و یوسف رضا این شهر ساکن بودند چشمانشان به ستون های زنگ زده این بیمارستان عادت کرده بود و همواره عنوان می شد بعید است که این طرح به اتمام برسد.

البته این سخن مردم حرف بیراهه ای نبود چرا که ۱۷ سال از عملیات ساخت آن گذشته بود و با حرکت لاک پشتی اجرای طرح به نظر می رسید خبری از بهره برداری آن در راه نباشد اما دولت سیزدهم با تزریق اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم عملیات ساخت آن در نهایت به اتمام رسید.

از سوی دیگر بازسازی ورزشگاه پیر و فرسوده وطنی و آشیانه نساجی‌چی‌ها از جمله طرح های بر زمین مانده در این شهرستان بود. زمین این ورزشگاه حدود ۹۰ سال قبل به عنوان بخشی از مراتع این شهر به شمار می رفت تا اینکه شهریور سال ۱۳۲۰ در پی اشغال شمال ایران توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی پادگان نظامی احداث شد و به مرور زمان روس‌ها برای ایجاد شور و نشاط و تقویت قوای بدنی سربازان خود زمین فوتبال درگوشه ای از پادگان را ایجاد کردند.

همزمان با بازگشت دوباره تیم نساجی به لیگ برتر در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ قرار شد تا این ورزشگاه با دستور وزیر ورزش وقت، تجهیز و بازسازی و تا سال ۱۳۹۸ تکمیل شود که از جمله سکوهای ورزشگاه و رختکن‌های موجود مورد بازسازی قرار بگیرد بطوریکه در آن‌زمان زمزمه هایی مبنی بر بازگشت چمن طبیعی به این ورزشگاه کهن کشور مطرح شد اما اجرای این طرح تا زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم مسکوت باقی ماند اما در شهریورماه وعده صادق دولت در پایان دادن به خانه‌به‌دوشی تیم فوتبال نساجی مازندران به بار نشست.

اسفند ۱۴۰۰ رئیس جمهور به مازندران سفر کرد و به همراه دیگر مصوباتی که این سفر برای مردم استان به همراه داشت کمک اعتباری دولت برای نوسازی و بازسازی کارخانه نساجی مازندران نوید بخش روزهای بازگشت به اوج این کارخانه به شمار می رفت به طوریکه این تصمیم و عزم دولت برای احیای کارخانه به تمام ذهنیت سازی درباره انقراض نساجی در این قائمشهر خاتمه داد.

دست پُر دولت سیزدهم در تکمیل اَبرطرح‌های نیمه‌تمام قائمشهر

در این پیوند جواد مولایی قرا روز دوشنبه در نشست با روسای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان قائمشهر افزود: این شهرستان در سه دوره متوالی رتبه اول پروژه های عمرانی افتتاحی مازندران را به خود اختصاص داده که در طول ۴۵ سال پس از انقلاب کم سابقه بوده است.

وی ادامه داد:‌ در این سه سال اخیر به ترتیب بیش از ۱۷ هزار، ‌۲۰ هزار و ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته که صرف اجرای طرح های عمرانی شده است.

فرماندار قائمشهر گفت: در دهه فجر پارسال از ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار طرح های افتتاحی شهرداری های مازندران ۱۰ هزار میلیارد ریال سهم اجرای طرح های عمرانی شهر قائمشهر بود.

وی همچنین از مشارکت مردمی در اجرای طرح های هادی روستاها به عنوان شاخصه قائمشهری ها نام برد و گفت :‌ مردم این شهرستان پارسال ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی مشارکت کردند.

مولایی قرا با اشاره به اینکه ۸۷ درصد مشارکت اجرای طرح هادی استان مازندران را شهرستان قائمشهر به خود اختصاص داد، تصریح کرد: سهمیه قیر مشارکتی و تهاتری شهرستان ۱۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم به ۳۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت که با آن طرح های خوبی انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha