نماینده یزد: جمهوری اسلامی ایران از حق دفاع مشروع و قانونی خود استفاده کرد

یزد-ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: برابر ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، هرگونه تعرض به منافع و خاک یک کشور، حق دفاع مشروع دارد و اقدام جمهوری اسلامی ایران نیز قانونی و دفاع مشروع بود.

"محمد صالح جوکار" روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس این حق مشروع که به دنبال عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سرداران مستشار ایرانی در کنسولگری سوریه داشت پاسخ این ددمنشی را به صورت محدود داد.

وی ادامه داد: این عملیات بر علیه مراکز اقتصادی و جمعیتی نبود بلکه فقط شامل منطقه ای شد که هواپیماها از فرودگاه برخواسته و این جنایت را مرتکب شده و کنسولگری ایران در دمشق را بمباران کرده و مستشاران ایرانی را به شهادت رسانده بودند .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام جمهوری اسلامی ایران باید انجام می شد و بسیار به جا بود و به گستاخی رژیم صهیونیستی که خلاف عرف بین الملل و بر خلاف همه کنوانسیون ها بود باید این پاسخ دندان شکنانه داده می شد.

جوکار ادامه داد: این اقدام بازدارنده است و باعث می شود رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی و کشورهای دیگر نخواسته باشند تعدی به منافع ملی ما داشته باشند و اگر این رژیم و حامیانش بخواهند اشتباه دیگری را مرتکب شوند قطعا با پاسخ محکم تر و کوبنده تری مواجه خواهند شد.

وی افزود: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دفاع مشروع بود و دیگران نیز باید درس عبرت بگیرند و این اقدام در حقیت انتقام خون شهدای کنسولگری ایران در دمشق بود که به درستی انجام شد .

نماینده مردم یزد واشکذر درمجلس شورای اسلامی گفت: سلحشوران سپاه در سایه ابتکار، خلاقیت ونوآوری توانستند از سپرهای دفاعی که توسط آمریکا، فرانسه،انگلیس و برخی از کشورهای منطقه ایجاد شده بود عبور کنند .

جوکار افزود: دشمن فکر نمی کرد چنین اتفاقی بیفتد و دنیای امروز متوجه بخشی از قدرت نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران شد و اینکه هیچ اقدامی بر علیه منافع کشور ما بی پاسخ نمی ماند.

وی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید پاسخ می داد تا سکوت شکسته شود ؛ کار بسیار مثبت و اثر بخشی بود که انجام شد و جهانیان نیز متوجه شدند که دوران سکوت و انفعال پایان یافته و هر گونه تعدی به منافع ایران با شدت و قدرت پاسخ داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha