۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85444873
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

«سارگپه» مصدوم تحویل محیطبانان مینودشت شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبر: 85444873
«سارگپه» مصدوم تحویل محیطبانان مینودشت شد

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست مینودشت از تحویل یک بهله پرنده شکاری «سارگپه» مصدوم توسط یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش به این اداره خبر داد و گفت: فرایند تیمار و درمان این پرنده درحال انجام است.

علی‌اکبر یزدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این پرنده شکاری که به سبب آسیب از ناحیه بال، وضعیت جسمانی مناسبی نداشت پس از معاینه توسط دامپزشکی مینودشت و ثبت اطلاعات، برای تیمار و طی مراحل درمان و بازپروری به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان انتقال یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مینودشت اضافه کرد: به طور معمول، پرندگان خانواده سارگپه‌ به دلایلی از جمله برخورد با دکل‌های فشار قوی و یا طعمه مسموم در این منطقه دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار، ضمن اجتناب از نگهداری و خریدو فروش آنها، موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط زیست اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران به شمار می‌رود و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

سارگپه ها پرندگانی شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha