۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85444983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت‌های تنیس مسترز مونته کارلو؛ برترین‌های جهان از قهرمانی باز ماندند

تهران- ایرنا- مرد دوازدهم تنیس جهان با برتری ۲ بر صفر مقابل مردم هشتم تنیس به مقام قهرمانی مسترز مونته کارلو دست یافت.

به گزارش ایرنا، مسابقات تنیس در سطح جهان در چهارچوب‌ها و تورنمنت‌های مختلفی برگزار می‌شود که هر کدام جذابیت و اهمیت خاص خود را دارند. در راس این رقابت‌ها مسابقات چهارگانه گرنداسلم است و پس از آن رقابت‌های پایان فصل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی در رتبه بعدی با اهمیت‌ترین رقابت‌های تینس قرار دارد که جوایز قابل توجه و امتیاز بالا از عوامل اهمیت این تورنمنت‌ها است.

در دیدار پایانی مسترز مونته کارلو، استفانوس سیتسیپاس تنیسور ۲۵ ساله یونانی ست نخست را ۶-۱ به سود خود پایان داد و در ست دوم نیز با نتیجه ۶-۴، کسپر رود، حریف نروژی‌اش را مغلوب کرد تا هفته خویش را با کسب قهرمانی و ۱۰۰۰ امتیاز تکمیل کند.

این تنیسور یونانی تا قبل از این رقابت در رتبه ۱۲ جهان قرار داشت و در کمال شگفتی ۱۰ نفر برتر جهان از قهرمانی جا ماندند و سیتسیپاس موفق شد پس از قهرمانی در این مسترز، به ۱۰ نفر برتر تنیس جهان باز گردد و رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد و رکورد گذشته خود که رتبه سوم جهان است، نزدیک شود.

استفانوس با این قهرمانی بعد از رافائل نادال (۱۱)، بیورن بورگ (۳)، توماس موستر (۳) و ایلیه ناستاسه (۳) پنجمین بازیکنی در دوران مدرن تنیس است که جام نخستین مسترز فصل خاک را حداقل سه مرتبه فتح می‌کند.

او پیش از این در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ قهرمان نخستین مسترز فصل شده بود. همچنین این قهرمانی سومین عنوان مسترز سیتسیپاس و یازدهمین عنوان دوران حرفه‌ای او به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha