هرمزگان آماده ورود سامانه بارشی جدید/ بارش‌ها گسترده می‌شود

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر و شب (امروز دوشنبه) در استان گفت: سامانه بارشی فردا سه‌شنبه در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه هفته جاری در بیشتر نقاط استان ادامه پیدا می‌کند.

مجتبی حمزه‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روز جاری تا ساعات ظهر وضعیت جوی نسبت آرام و از ساعات بعد از ظهر و شب با نزدیکی سامانه بارشی وضعیت جوی استان ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از ساعات بعد از ظهر (دوشنبه) با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابرناکی و از ساعات شب نیز در مناطق غربی و جزایر خلیج‌فارس رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: در مناطق دریایی استان (امروز دوشنبه) افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد که توصیه می‌شود باتوجه به وزش باد نسبت شدید، از تردد شناورهای سبک خودداری شده و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان انجام شود.

حمزه‌نژاد یادآور شد:سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در غالب نقاط سبب رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای می‌شود.

وی گفت: در مناطق دریایی استان ضمن تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود و با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان مورد انتظار است.

این کارشناس پیش‌یبنی هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: طی روز سه‌شنبه با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در سطح استان انجام شود.

حمزه‌نژاد اضافه کرد: به لحاظ دمایی نیز فردا سه‌شنبه کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha