۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85445132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر تمبرهای رمزنگاری شده

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85445132
مهتاب سرخیل | عضو باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران 
سفر تمبرهای رمزنگاری شده

تهران- ایرنا- سفر به دنیای تمبرهای رمزنگاری بسیار هیجان‌انگیز است، جایی که کلکسیون‌های فیزیکی با قدرت فناوری بلاک‌چین روبه رو می‌شوند.

تمبرهای رمزنگاری شده نوع جدیدی از تمبرهای پستی هستند که از فناوری بلاک‌چین و سایر ویژگی‌های امنیتی دیجیتال برای تأیید اعتبار و جلوگیری از جعل استفاده می‌کنند. این تمبرها به صورت فیزیکی و به شکل سنتی چاپ می‌شوند اما دارای یک کد QR یا شناسه منحصر به فرد دیگری هستند که می‌توان آن را با یک گوشی هوشمند اسکن کرد تا اطلاعات مربوط به تمبر، از جمله ارزش، کشور مبدأ و تاریخ صدور را تأیید کرد.

تمبرهای رمزنگاری شده هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند اما ظرفیت انقلاب در صنعت پست را دارند. آنها می‌توانند امنیت، کارایی و قابلیت جمع‌آوری تمبر را افزایش دهند و راه‌های جدیدی برای استفاده از تمبرها برای خدمات پستی و سایر اهداف ایجاد کنند.

یکی از مزیت‌های جالب این گونه از تمبرها نسبت به تمبرهای سنتی، قابلیت ردیابی برای ردیابی مرسوله‌ها و جلوگیری از کلاهبرداری است.

این تمبرها به طور یکپارچه قلمرو فیزیکی و دیجیتالی را باهم ترکیب می‌کنند و راه حلی ساده برای دسترسی به دارایی‌های بلاک‌چین ارائه می‌دهند. پیوند دادن همتایان دیجیتالی و فیزیکی این محصول، مزایای مربوط به امنیت فناوری بلاک‌چین را به تمبر فیزیکی منتقل کرده است. علاوه بر این، این پیوند کلکیسونرها را قادر ساخته تا با تمبرها با روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی درگیر شوند.

ورود این تمبرها به دنیای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ زمانی آغاز شد که یکی از شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه بلاک‌چین با نام VariusSystems با پست اتریش همکاری کرد و به آن کمک کرد تا به نخستین شرکتی تبدیل شود که تمبر کریپتو منتشر می‌کند.

این مشارکت پیشگامانه، پایه و اساس ادغام تمبرهای فیزیکی با همتایان دیجیتالی ذخیره شده در بلاک‌چین را ایجاد کرد.

شرکت فوق هم تولید محصول فیزیکی و هم توسعه آن با نسخه بلاک‌چین و ادغام این دو را بر عهده گرفت. از آن زمان، خلق تمبرهای کریپتو شتاب بیشتری گرفتند و مورد توجه کلکسیونرها واقع شدند.

پس از آن ادارات پست کشورهای امارات متحده عربی، هلند، آلمان، لوکزامبورگ و اخیرا جزایر فارو در زمینه تولید تمبرهای رمز نگاری شده وارد شدند و دامنه و جذابیت این تمبرهای نوآورانه در سراسر مرزها در حال گسترش است.

این تمبرها سازمان‌های پستی را قادر ساخت تا به گروه‌های هدف جدید دست یابند و ارزش افزوده بیشتری را برای جمع‌آوران این محصول فراهم کنند.

اتحادیه جهانی پست در حال کار برای توسعه استانداردها و دستورالعمل‌هایی برای تمبرهای رمزنگاری شده است تا اطمینان حاصل شود که آنها در سراسر جهان قابل استفاده هستند. این سازمان همچنین در حال تشویق ادارات پست ملی به صدور تمبرهای رمزنگاری شده و آزمایش موارد استفاده جدید برای این فناوری است.

در آخرین طرح از انتشار این نوع از تمبرها شرکت VariusSystems نخستین تمبر رمزنگاری جزایر فارو را معرفی کرده است که چهار فصل آب و هوای زنده از این جزایر را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از نقاط عطف مهم در تاریخ تمبر کریپتو، مجموعه تمبرهای ارز دیجیتال سه جانبه از اتریش، هلند و لوکزامبورگ است که قرار است در اکتبر امسال منتشر شود. در حالی که نتیجه این همکاری برای اتریش، انتشار یک میلیون تمبر رمزنگاری صادر شده تا به امروز است، این نخستین انتشار تمبر رمزنگاری برای لوکزامبورگ خواهد بود.

این شاهکارهای قابل توجه بر محبوبیت بسیار زیاد و تقاضای فزاینده برای کلکسیون‌های دیجیتال تأکید می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha