۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85445506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه تنش بین جامعه پزشکی و دولت کره‌جنوبی

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85445506
ادامه تنش بین جامعه پزشکی و دولت کره‌جنوبی

تهران-ایرنا- تنش بین جامعه پزشکی و دولت کره جنوبی همچنان ادامه دارد بطوریکه پس از اینکه وزارت بهداشت کره‌جنوبی مجوزهای پزشکان کارآموز معترض به اصلاحات دولتی را باطل کرد، این پزشکان تصمیم گرفتند که از وزیر و معاون این سازمان بهداشتی شکایت کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، پس از اینکه وزارت بهداشت کره‌جنوبی مجوزهای پزشکان کارآموز معترض به اصلاحات دولتی را باطل کرد، قرار است که این پزشکان از چو کیوهونگ و پارک مین سو وزیر و معاون این وزارت‌خانه به اتهام سوء استفاده از مقام و جایگاه خود شکایت کنند.

جونگ گوئن‌یونگ نماینده سابق پزشکان معترض در همین راستا اظهار داشت: ۱۳۶۰ پزشک کارآموز از دفتر تحقیقات فساد اداری برای مقامات عالی‌رتبه می‌خواهند تا درباره اقدامات چو و پارک تحقیق کند و آنها را به سوء استفاده از قدرت و دخالت در اعمال حقوقشان متهم کند.

وی افزود:‌ دولت از قدرت خود برای امتناع از رسیدگی به استعفای پزشکان کارآموز در بیمارستان‌های این کشور استفاده کرد و دستور بازگشت به کار این پزشکان را صادر کرده است تا آنها برخلاف میل خود کار کنند.

این پزشک تاکید کرد: دولت سئول مانع اعمال حقوق تضمین‌شده در قانون اساسی، از جمله آزادی در انتخاب شغل شده است.

ادامه تنش بین جامعه پزشکی و دولت کره‌جنوبی
پارک مین سو معاون دوم وزیر بهداشت کره‌جنوبی

وی با بیان اینکه با پارک مین سو معاون دوم وزیر بهداشت این کشور با اعمال سیاست‌های نادرست حقوق مردم را زیرپا می‌گذارد و نظم قانون‌اساسی را برهم زده است، تصریح کرد: ما خواستار برکناری سریع پارک مین سو معاون دوم وزیر بهداشت هستیم.

این نماینده سابق تاکید کرد: پزشکان کارآموز به سر کار باز نخواهند گشت مگر اینکه دولت، پارک را اخراج کند.

به گزارش ایرنا، بیمارانی که در بیمارستان‌های عمومی سراسر کره‌جنوبی انتظار جراحی‌های فوری یا درمان بیماری‌های جدی را می‌کشند، به طور فزاینده‌ای نگران پیامدهای فاجعه‌بار ناشی از استعفای دسته جمعی پزشکان کارآموز هستند.

پزشکان کارآموز از افزایش برنامه‌ریزی شده ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط دولت کره‌جنوبی خشمگین هستند. نشانه‌های بحران پزشکی جدی در حال حاضر مشخص است درحالیکه لغو یا تعویق جراحی‌های سرطان و همچنین زایمان در بیمارستان‌های بزرگ سئول و شهرهای بزرگ کره‌جنوبی گزارش شده است.

علاوه بر بحران خدمات پزشکی، کارورزان و پزشکان مقیم در پنج بیمارستان بزرگ کشور در سئول توافق کردند که از صبح روز سه‌شنبه در محل کار خود حضور پیدا نکنند. ۳۰ تا ۴۰ درصد کادر پزشکی بیمارستان‌های عمومی را پزشکان کارآموز تشکیل می‌دهند.

به گفته مقام‌های اتحادیه کارکنان بهداشت و درمان کره‌جنوبی، در چنین شرایطی برخی بیمارستان‌ها از پرستاران خواستند وظایفی مانند نمونه‌گیری خون و تأیید امضای بیماران در فرم‌های رضایت جراحی را که پیشتر توسط پزشکان کارآموز انجام می‌شد، بر عهده بگیرند.

پزشکان کره جنوبی پیشتر به دلیل مخالفت با تصمیم دولت برای افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت پذیرش در سال آینده میلادی، نسبت به انجام اعتصابات گسترده و سایر واکنش‌ها هشدار داده‌ بودند. این افزایش ظرفیت، نسبت به ظرفیت کنونی یعنی سه هزار و ۵۸ نفر قابل توجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha