یک کارشناس سیاسی: عملیات وعده صادق قدرت فوق بازدارندگی ایران را اثبات کرد

مشهد- ایرنا- مسوول اسبق دفتر سیاسی سپاه در لبنان گفت: عملیات وعده صادق، قدرت فوق بازدارندگی ایران را اثبات کرد و از طرفی اطمینان خاطری شد برای مردم و شهروندان که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در برابر زیاده خواهی اسراییل بایستد و از منافع خود و کشورهای اسلامی دفاع کند.

محمدعلی قاسم زاده نداف روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام صریح و واضح عملیات "وعده صادق" این بود که تا کنون به دنبال ایجاد بازدارندگی بودیم و با ارتقای سطح دفاعی خود تلاش می کردیم دشمن هوس حمله نکند اما با این اقدام این پیام به صهیونیستها و دنیا مخابره شد که امروز از قدرت بازدارندگی به طرف قدرت تهاجمی رفتیم و قطعا فقط به بازدارندگی فکر نمی‌کنیم اگر احساس کنیم جایی امنیت و منافع ما تهدید می‌شود به شکل مستقیم می‌توانیم اقدام کنیم.

وی با بیان این که با این اقدام، از تمامیت ارضی خود دفاع کردیم افزود: همچنین به کشورهای منطقه و جهان ثابت کردیم که ایرانف کشور ۴۵ سال قبل نیست و دارای قدرتی است که می‌تواند از امنیت سرزمینی خود کاملا دفاع کند.

این کارشناس مسایل سیاسی و غرب آسیا اظهار کرد: طی ۷۵ سال اخیر اسراییل با افزایش قدرت خود در منطقه به عنوان قدرت برتر و چهارمین ارتش دنیا معرفی شد و زهر چشمی از کشورهای عربی و اسلامی گرفت که هیچ کدام قادر نبودند بتوانند با اسراییل مقابله کنند در جنگهای گذشته هم کشورهای عرب از اسراییل که مورد حمایت آمریکا و اروپا بود شکست خوردند و لذا مسیر سازش با اسراییل را طی کردند.

قاسم زاده افزود: بعد از انقلاب روند به این صورت پیش رفت که جمهوری اسلامی که در گذشته متحد اسراییل بود به دشمن درجه یک رژیم صهیونیستی تبدیل شد. امام(ره) وجود اسراییل را به عنوان غده سرطانی معرفی کردند و از آن به بعد اسراییل به عنوان دشمن اصلی به همراه آمریکا سعی می‌کرد تمام ظرفیت را برای نابودی ایران به کار ببندد و ایران شروع به ظرفیت سازی و ایجاد هسته مقاومت کرد.

وی ادامه داد: تشکیل هسته مقاومت برای مقابله با اسراییل سبب شد یک نیروی مجهز و آماده برای دفاع از حوزه سرزمینی کشورهای اسلامی و با هدف آزاد سازی سرزمین فلسطین آماده شود و این جبهه شکل بگیرد

مسوول اسبق دفتر سیاسی سپاه در لبنان گفت: جبهه مقاومت به رهبری ایران باید این را به اثبات می رساند که قادر است نه تنها از ایران و منافع خود بلکه از منافع کشورهایی که امروز در مقاومت هم نقش دارند حمایت کند چنان که پیش از این به شکل خُرد در دفاع از سوریه، یمن و عراق تلاش کردیم و مساعدت لازم را داده بودیم.

قاسم زاده افزود: این که این جبهه می‌تواند در مقابل اسراییل بایستد و او را در مسیر زوال قرار دهد فرضیه ای بود که باید اثبات می‌شد و با عملیات "وعده صادق" این را اثبات کردیم.

وی با بیان این که تاثیر این اقدام در ارتقای امنیت ملی و پیشگیری از تحرک جنایت بار صهیونیستها علیه منافع ملی و تمامیت ارضی ما کاملا واضح است افزود: قبل از این اقدام مستقیم، با اتخاذ یک "صبر راهبردی" تلاش کردیم دامنه جنگ از دامنه فلسطین گسترده‌تر نشود چون هر چه دامنه گسترش یابد به نفع رژیم صهیونیستی است که حیات خود را در بحران آفرینی و جنگ دنبال می‌کند و تلاش دارد کشورهای دیگر را هم به شکل مستقیم وارد جنگ کند.

مسوول اسبق دفتر سیاسی سپاه در لبنان گفت: این حرکت نشان داد که دشمنان نباید از خط قرمزهای ما عبور کنند. ایران در شرایط آمادگی برای دفاع از منافع و امنیت ملی خود است و این اقدام می‌تواند برای صهیونیستها اگر بخواهند برای اقدام مجدد تلاش کنند تنبیهی و پشیمان کننده باشد.

قاسم زاده افزود: همچنین یکی دیگر از پیامهای این عملیات که با پیشرفته ترین موشکهای ساخت داخل انجام شد و با دقت و عبور از لایه های مختلف پدافندی که به شکل نقطه زن عمل کرد این بود که هیچ جا از تیررس موشکها و تسلیحات ما مصون نیست.

وی ادامه داد: امروز ارتقای سطح فناوری سیستم دفاعی باعث شده است به سیستم هایی که می‌توانند رادارها را به اشتباه بیندازند و قدرت تشخیص را از آنها بگیرند مجهز شویم.

این کارشناس مسایل سیاسی و غرب آسیا گفت: اعتماد به نفس نیروهای مسلح ما موجب بهت بسیاری از کارشناسان نظامی و راهبردی شده است چرا که اگر کشوری مثل ما به کشوری مثل اسراییل که ۴۰۰ کلاهک هسته ای دارد پاسخ دهد احتمال اقدام هسته ای از طرف اسراییل نیز باید باشد اما رژیم صهیونیستی به خوبی می داند اگر اقدامی ولو هسته ای هم انجام دهد فرصت ضربه بعدی برای ایران است و با توجه به گستردگی ایران قدرت آن را که بعد از هر اقدام غیرقابل قبول و غیرانسانی صهیونیستها بری همیشه بازی را به نفع خود و به ضرر اسراییل تمام کنیم.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha