۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85446308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج اجرا می شود

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85446308
طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج اجرا می شود

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساماندهی وانت‌های میوه فروش سطح شهر از ۱۵ اردیبشهت در قالب ۳ طرح آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز سه‌شنبه در نشست ساماندهی وضعیت وانت های مبوه فروش در سنندج اظهار کرد: معضل وانت‌های میوه فروش از پدیده‌هایی است که مربوط به سال‌های اخیر نبوده و از چندین دهه گذشته وجود داشته است.

وی با تاکید براینکه مشکل بیکاری از دلایل اصلی وجود پدیده دست فروشی و وانت‌های میوه فروشی است، گفت: امروز وجود دستفروشان و وانت‌های میوه فروش به نوعی ویترین معضل بیکاری را در شهر سنندج نشان می‌دهد؛ اما این موضوع نافی انجام اقدامات لازم برای مدیریت این موضوع نیست.

شهردار سنندج افزود: در همین راستا با همراهی خوب دستگاه‌های متولی در سال ۱۴۰۱ به بهترین شیوه ممکن طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش اجرا شد اما به دلیل اتفاقات تلخ در استان و کشور، این طرح ناتمام ماند.

وی با عنوان اینکه شهرداری سنندج خود را موظف به خدمات‌رسانی هرچه شایسته به شهروندان می داند، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع وانت‌های میوه فروش یکی از معضلات شهری است که مدیریت شهری در راستای رفع آن برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت دارد.

رشیدی با تاکید براینکه مدیریت شهری هرگز دنبال بریدن نان و منبع درآمدی وانت‌های میوه فروش و دست‌فروشان نیست، گفت: هدف ما اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای مدیریت و ساماندهی وضعیت وانت‌بارها و دست‌فروشان است.

وی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت‌ ماه امسال، اضافه کرد: پنج نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلا در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است.

شهردار سنندج افزود: اجرای موفق این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم است چرا که مجموعه مدیریت شهری تمام توان و ظرفیت‌های خود را در این راستا بکار می‌گیرد.

طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج اجرا می شود

وی ادامه داد: مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی و اوقاف صورت گرفته که اگر زمین‌هایی در اختیار دارند معرفی کنند تا شهرداری بازارهای درون محله ای راه‌اندازی کند.

رشیدی همچنین به راه‌اندازی هفته بازارها به ویژه در نواحی منفصل شهری به صورت دوره‌ای و چرخشی در شهر اشاره کرد و گفت: این سه طرح به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج انجام می‌شود.

نبود فضاهای با کاربری عمومی، پاشنه آشیل اجرای طرح‌های مدیریت شهری

رشیدی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ۵۵ درصد بافت شهری در سنندج، ناکارآمد و فرسوده است، کاربری‌های عمومی در این بافت‌ها کم و حتی در برخی نقاط اصلا وجود ندارد.

وی بیان کرد: عدم تعریف چنین کاربری‌هایی در گذشته از یک سو و نبود زمین لازم برای ایجاد موجب شده در برخی محلات قدیمی مانند سرتپوله، خیابان شهدا، حاجی‌آباد و حتی نواحی منفصل شهری دست مدیریت شهری در اجرای برنامه‌ها بسته باشد.

شهردار سنندج افزود: در ۴۵ درصد فضای باقیمانده نیز در تفکیک‌ها توجهی به بازارهای روز به عنوان یکی از نیازهای جدی صورت نگرفته است و به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری با مشکلاتی در زمینه استقرار و هدایت‌ وانت‌های میوه فروش در سطح شهر مواجه بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان نیز در این نشست، با تاکید براینکه معضل وانت‌های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر سنندج نیز مسئله‌ای مربوط به این دوره از مدیریت شهری نیست، اظهار کرد: این پدیده اجتماعی نوظهور نه تنها در کردستان و سنندج بلکه مربوط به کل کشور بوده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج اجرا می شود

همتی‌زاده با بیان اینکه رفع این مشکل به تنهایی برای شهرداری ممکن نیست و سایر دستگاه‌ها و مردم نیز باید به صورت ویژه همکاری کنند، گفت: در این راستا نیروی انتظامی استان و پلیس راهنمایی رانندگی تمام قد از شهرداری حمایت و همکاری خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید موضوع وانت‌های میوه فروش، دست فروشان و همچنین انضباط ترافیکی در هسته مرکزی شهر حل فصل شود.

ساماندهی ترافیک سنندج

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیشترین مراکز تجاری در هسته شهر قرار دارد ساماندهی ترافیک در این نقطه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش ترافیک خط ویژه به همت شهرداری در برخی نقاط شهر فعال شده که امیدواریم در سایر نقاط نیز با توجه به نیاز خطوط ویژه فعال شود، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف یک نظم و نسق مناسب به ترافیک سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی شهر بدهیم.

همتی‌زاده اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، تقریبا ۱۱ درصد کاهش حوادث و تلفات ترافیکی در سطح استان ثبت شده است، نگرانی ما در سد معبر و تصادفاتی که اتفاق می‌افتد عابرین پیاده بود.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت و ۳۲ درصد در تصادفات منجر به جرح در سال گذشته برای عابرین پیاده اتفاق افتاده است، عنوان کرد: از اول سالجاری تا کنون کاهش ۱۰۰درصدی در کل تصادفات و ۲۸ درصدی تصادفات جرحی کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت:این نشان می‌دهد قدم اول را در بحث مدیریت تصادفات برداشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط شهرداری در راستای رفع مشکلات ترافیکی و روانسازی ترافیک صورت گرفته شده که امیدواریم به صورت جدی در سالجاری عملیاتی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha