فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: تامین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار با نگاه ویژه دولتمردان در سفر به این استان، کمک می‌کند تا ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شود.

محمود فیض شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر نقش مهمی در ارایه خدمات در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی برای جوانان مهدیشهری دارد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر از ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شد که با تخصیص این اعتبارات، طرح پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

وی بیان کرد: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر دارای اسکلت بتنی با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه است.

این مسوول اضافه کرد: چهار کارگاه سنگین آموزشی، ۲ کارگاه سبک آموزشی، ۲ کارگاه آموزش گردشگری و هتل‌داری، سالن جلسات و فضای اداری از جمله ظرفیت‌های ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر خواهد بود.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر در قالب سفر دولت سیزدهم، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شهرستان مهدیشهر در ۱۵ کیلومتری شمال مرکز استان سمنان و ۲۳۰ کیلومتری تهران واقع است.

فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha