۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85446888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه عربستان: خواستار رویارویی دیگری در منطقه نیستیم

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه عربستان سعودی با انتقاد از دوگانگی جهان غرب در قبال جنگ غزه و مطالبه از جامعه جهانی برای توقف کشتار مردم فلسطین تاکید کرد: ریاض هرگز خواستار تنش‌های بیشتر یا رویارویی دیگری در منطقه نیست.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا از محل وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، فیصل بن فرحان در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود اظهار داشت: وضعیت غزه بیانگر شکست نظام حقوقی جهان است و این موضوع هرگز قابل قبول نیست.

وی بر نیاز فوری به آتش‌بس دائمی در غزه و تسهیل ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها تاکید کرد و افزود: قتل چندین نفر از کارکنان امدادی کشورهای غربی باعث واکنش سریع دولت‌های آنها شد اما همزمان این کشورها نگاهی دوگانه به تشدید وضعیت غزه و افزایش کشتار مردم بی گناه دارند.

وزیر امور خارجه عربستان با ابراز نگرانی از تحولات فعلی در خاورمیانه، تاکید کرد: ما خواستار واکنش جامعه جهانی برای توقف جنایات در غزه هستیم. ما همچنین خواستار تنش‌های بیشتر یا رویارویی دیگری در منطقه نیستیم.

سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی عمیق اسلام‌آباد نسبت به وضعیت غزه، گفت: ما خواستار برقراری بی قید و شرط آتش‌بس در غزه هستیم.

وی افزود: جامعه جهانی نیاز به برداشتن گام‌های جدی برای توقف نسل کشی در غزه دارد و این بیداری صرفا نباید در صورت قتل چند نفر از کارکنان امدادی توسط اسرائیل در غزه مشاهده شود.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از آمادگی این‌ کشور برای تسهیل سرمایه‌گذاری کلان عربستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، معادن، صنایع، کشاورزی و زیرساختی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha