۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85446894
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فیلم| سرکنسول روسیه: زیبایی‌های باغ جهانی شاهزاده قابل وصف نیست

کرمان - ایرنا - سرکنسول روسیه در اصفهان ظهر امروز (سه شنبه) درحالی که بارش باران دیار کریمان را دربرگرفته بود، با حضور در باغ شاهزاده ماهان، از قسمت های مختلف این بنای ثبت جهانی بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، آندره ژیلتسوف که برای شرکت در جمع فعالان اقتصادی استان کرمان سفر کرده است، با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان ضمن بازدید از باغ زیبای شاهزاده ماهان، در جریان تاریخچه و جزئیات ساخت این بنای تاریخی قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: استان کرمان به واسطه ظرفیت های معدنی، صنعتی و کشاورزی شناخته می شود، اما بخش مهم گردشگری این استان معرفی نشده است.

سرکنسول روسیه در اصفهان با غیرقابل وصف خواندن زیبایی باغ شاهزاده ماهان تاکید کرد: استان کرمان با توجه به پتانسیل های بالای گردشگری قابلیت این را دارد که پایتخت گردشگری ایران شود.

ژیلتوسف همچنین برای معرفی ویژه آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری کرمان به گردشگران روسیه ابراز آمادگی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز ضمن ارائه پیشنهاد انجام خواهرخواندگی کرمان با یکی از استان های روسیه گفت: این استان ۱۰ اثر ثبت جهانی در بخش های تاریخی، گردشگری و طبیعی دارد و هر گردشگری که به کرمان سفر کند می تواند از آنها لذت ببرد.

باغ شاهزاده ماهان مربوط به دوره قاجاریه و در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان، در نزدیکی شهر ماهان و در دامنه کوه های تیگران قرار گرفته است.

این باغ در سال ۱۳۹۰ در مجموعه باغ های ایرانی در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha