۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۴۸
کد خبر: 85447183
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

ترجمه و چاپ کتاب «آداب و رسوم نوروز» به زبان ایتالیایی

لندن – ایرنا – رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از ترجمه و چاپ کتاب «آداب و رسوم نوروز» اثر استاد رضا شعبانی، در ایتالیا خبر داد.

محمد تقی امینی روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: رایزنی فرهنگی در راستای فعالیت‌های انتشاراتی این نمایندگی، برگردان ایتالیایی کتاب آداب و رسوم نوروز اثر استاد رضا شعبانی را با همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در قالب طرح ترجمه از فارسی به سایر زبان ها (TOP) توسط انتشارات ایل چرکیو، به چاپ رسانده است.

رایزن فرهنگی کشورمان بیان داشت: نوروز به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ ملی و منطقه ای و عامل افزایش همبستگی و پیوند دهنده اقوام ایرانی با ملت های همسایه است و از این‌رو از سوی سازمان یونسکو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و کهن‌ترین میراث‌های ناملموس بشری به ثبت جهانی رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه «شکوه و جلال هر ملتی در تاریخ گذشته و در عناصر فرهنگی و تمدنی آن جامعه نهفته شده است» افزود: ایران با قدمتی به درازای تاریخ و گنجینه‌ای از فرهنگ و ادب که در طول هزاران سال پایدار و سرافراز همچون گوهری می‌درخشد، مایه مباهات است.

امینی ادامه داد: نام ایران همواره با یک تاریخ بسیار باستانی در هم تنیده شده است و ایران سرزمین تاریخ و فرهنگ و هنر است؛ در حقیقت پیشینه پر قدمت آن و هزاران اثر تاریخی، باستانی و متنوعی که در خود جای داده است، نشان از تنوع و ارزش میراث مذهبی و معنوی، آئین ها، سنت های دست نخورده این کشور به عنوان نشانه ای از اصالت، شکوه و عظمت است.

وی درباره هدف از چاپ کتاب آداب و رسوم نوروز بیان داشت: با توجه به مناسبات همه جانبه دو فرهنگ و تمدن غنی و پر قدمت ایران و ایتالیا، رایزنی فرهنگی، جهت معرفی و آشنا ساختن مردم کشور ایتالیا با فرهنگ و سنت های کشور و ملت بزرگ ایران، ترجمه و چاپ این کتاب را که به مطالعه متون معتبر و شناخته شده تاریخی، ادبی و فرهنگ عامه ایران پرداخته است در دستور کار خود قرار داد.

به گفته وی این کتاب توسط انتشارات ایل چرکیو ایتالیا منتشر و در بازار نشر این کشور توزیع شد. کتاب یادشده در کتاب فروشی‌های معتبر برای خوانندگان ایتالیایی به قیمت ۲۵ یورو در دسترس می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha