۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبر: 85447430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند

کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب راور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و غیربومی در حوزه استحفاظی و منطقه حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، مجتبی استوارزاده روز چهارشنبه در تشریح جزییات این خبر گفت: براساس اخبار دریافتی مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش ماموران گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ شکارچی غیرمجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار راس جبیر کشف و ضبط شد.
دادستان عمومی راور عنوان کرد: پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی برای آنان تشکیل شد.

استوارزاده اضافه کرد: هنگام بازپرسی از متهمان، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کردند و قرار تامین کیفری متناسب برای آنان صادر شد.

وی بیان کرد: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از ۹۱ روز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور خاطر نشان کرد: گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نیستند و تمامی نسل های آینده نیز باید از وجود آنها منتفع شوند.

وی گفت: این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضان به محیط زیست نخواهد داشت و به‌شدت با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

شهرستان راور در شمال استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha