استاندار فارس:عدالت درتوزیع اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت به استان رعایت شده است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در توزیع اعتبارات مصوبات سفرهای اول و دوم هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده و علاوه بر این به مواردی که جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار داده پرداخته شده است.

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اعلام کرد: محمد هادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به فارس افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

وی، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه برای رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستاها و به ویژه مناطق محروم است.

او اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می شود.

استاندار فارس: عدالت در توزیع اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت رعایت شده است

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

وی اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

استاندار فارس: عدالت در توزیع اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت رعایت شده است

رویکرد دولت مردمی سیزدهم کمک به مناطق کمتر توسعه یافته است
مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت نیز گفت: رویکرد دولت مردمی سیزدهم کمک به مناطق کمتر توسعه یافته است.

بابک دارابی افزود: در سفر اول و دوم هدف استفاده از ظرفیت هایی بود که بتوانیم زیرساخت های موجود در مناطق محروم استان را تا آنجا که امکان دارد در جت بهبود شرایط موجود افزایش دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در دور اول سفر رییس جمهور به استان در بحث مسئولیت های اجتماعی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار داشتیم که از این میزان هشت هزار میلیارد ریال تخصیص کامل داده شد و عملا توانستیم از ۸۳۰ پروژه اجرایی که داشتیم ۳۳۰ پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

او اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم پروژه بزرگراه کوار – فیروزآباد – جم - عسلویه بود که عملا سال گذشته شاهد افتتاح تونل قطعه یک آن بودیم و علاوه بر این از ۳۳۰ کیلومتر در حال اجرا نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر به بهره برداری رسید که با این اعتبار جدیدی که در دور دوم سفر تخصیص یافته امیدواریم بتوانیم این پروژه را تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسانیم تا تردد همکاران ما در این مسیر به ویژه به سمت مرکز استان به سهولت انجام شود.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت گفت: در جلسه امروز ۵۰ درصد اعتبارات در حوزه راه استان بود که بیشتر این پروژه ها در حوزه جنوب استان است که ارتباط مستقیم با منطقه جم و عسلویه دارند.

دارابی افزود: این پروژه‌ها در حوزه ورزش و جوانان، اموزش و پرورش و بهداشت و درمان است که امیدواریم با پیگیری های مستمری که از سوی استاندار فارس انجام می شود بتوانیم این پروژه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم.

نخستین سفر استانی رییس جمهور به فارس ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ و دومین سفر استانی ۱۹ و ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha