۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85447506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احزاب سیاسی سوریه: باقدرت با نقشه‌های غرب مقابله می‌کنیم

تهران - ایرنا - احزاب و گروههای سیاسی سوریه تاکید کردند که فلسطین مساله محوری امت عربی است و با قدرت با نقشه ها و برنامه های غرب علیه مردم سوریه و فلسطین مقابله می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، مردم سوریه در هفتاد و هشتمین سالروز استقلال این کشور پایبندی خود را به ثبات ملی و قومی و ادامه مبارزه و مقاومت تا آزادی سرزمین غصب شده خود توسط رژیم اسرائیل (جولان اشغالی) و پیروزی قاطع بر تروریسم اعلام کردند.

سالگرد خروج یا روز استقلال سوریه در ۱۷ آوریل  ۱۹۴۶، مصادف با روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۲۵ است، روزی که آخرین سرباز فرانسوی از سرزمین‌های سوریه خارج شد که به همین مناسبت سوری‌ها این روز را جشن می‌گیرند.

مراسمی به همین مناسبت در استان‌های دمشق، قنیطره، درعا و الحسکه، برای بزرگداشت این روز برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم ضمن تاکید بر آزادسازی کامل جولان اشغالی از چنگال رژیم صهیونیستی عنوان کردند که روز بزرگ استقلال در تاریخ سوریه جاودانه است و چراغی درخشان برای همه مردم سوریه باقی خواهد ماند.

آنها بار دیگر مخالفت خود را با اشغال جولان توسط رژیم اسرائیل تکرار و تمام برنامه های توسعه طلبانه این رژیم که با هدف جدایی جولان از سرزمین سوریه انجام شده است را محکوم کردند.

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالروز خروج یا استقلال سوریه، رهبری جبهه ملی سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که سرنوشت سوریه در مقابله با طرح‌های غرب و آمریکا و همپیمانان جهانی رژیم صهیونیستی است.

رهبری جبهه ملی سوریه با اشاره به اینکه ائتلاف جهانی برای خدمت به رژیم صهیونیستی بسیاری از کشورها را متلاشی کرد، افزود: اما به لطف پایداری مردم، ارتش و رهبری سوریه نتوانست به سوریه آسیب برساند.

رهبری جبهه ملی سوریه در بیانیه تاکید کرد که فلسطین مسئله محوری امت عرب است و سوریه تلاش ها و اقدامات بسیاری برای جلوگیری از فراموشی این مسئله محوری انجام داده است.

خبرنگار الوطن در قنیطره گزارش داد که مردم منطقه جولان اشغالی سوریه در جریان مراسم های خود که به همین مناسبت برگزار شد تاکید کردند که «جولان»، عربی و سوری بوده و باقی خواهد ماند و مهم نیست شب تاریکی چقدر طول بکشد و ستمگران چقدر دوام می آورند اما جولان به آغوش سوریه باز می گردد.

آنها تاکید کردند: اراده اعراب سوریه که استعمارگران فرانسوی را از خاک کشور بیرون کرد، همان اراده مردم سوریه است که اشغالگر صهیونیست را از سرزمین جولان بیرون خواهد کرد.

«معتز أبو النصر جمران» استاندار « قنیطره» نیز در مراسمی که از سوی حزب بعث سوسیالیست عربی سوریه برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت روز استقلال و با اشاره ارزش های ملی این روز برای مردم سوریه گفت: مردم ثابت قدم سوریه در جولان اشغالی امروز با زشت ترین انواع استعمار روبرو هستند و مورد آزار و اذیت های مختلف و اقدامات خودسرانه مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفته اند اما به مقاومت خود در برابر اشغالگران تا آزادی کامل سرزمین خود ادامه خواهند داد.

«مهدی دخل‌الله» عضو رهبری مرکزی حزب بعث سوریه نیز در سخنانی در نشستی که با عنوان « عید بعث، روز خروج و مسئله فلسطین» توسط کمیته مردمی «حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در برابر پروژه صهیونیستی» در دمشق برگزار شد، بر تداوم دفاع از آرمان‌های عادلانه مردم سوریه که مهمترین آن مسئله فلسطین است تاکید کرد.

همچنین در این نشست « محمد قیس» دبیرکل رهبری فلسطینی حزب بعث و « خلف المفتاح» مدیرکل بنیاد بین المللی قدس در سوریه در سخنانی بر اهمیت همکاری و هم افزایی نیروهای عربی برای قرارگرفتن در خدمت به اهداف امت اسلام در آزادی سرزمین فلسطین و احیای حقوق مردم آن تاکید کردند.

در تالار فرهنگ شهر درعا نیز مراسمی به همین مناسبت برگزار شد و «حسین الرفاعی» دبیر شاخه حزب بعث در استان درعا در سخنانی تاکید کرد که «روز خروج» آغاز پایداری، پایان استعمار و سرنگونی تمام پروژه های استعماری است که سوریه را هدف قرار می داد.

در همین زمینه، شاخه حزب بعث سوریه در شهر قامشلی در استان الحسکه نشستی درباره سوریه پیش از استقلال برگزار کرد که در آن «عمر العاکوب» عضور حزب بعث سوریه خاطرنشان کرد که بزرگداشت این روز، یادبود قهرمانی پدران و پدربزرگانی است که نقش مهمی در تاریخ سوریه داشتند تا همه سوری ها بتوانند در وطن آزاد شده و مصون از هر متجاوز و استعمارگری زندگی کنند.

ستاد ارتش آزادیبخش فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که قدرت سوریه و مقاومت آن همانند قدرت فلسطین، مردم و مقاومت آن است.

در این بیانیه آمده است که این روز بزرگ آغاز مرحله جدیدی برای ساختن کشوری پیشرفته، مستقل، و بازگرداندن سوریه به نقش خود در پیشگامی برای مقابله با پروژه ها و طرح های استعماری به ویژه پروژه شهرک سازی صهیونیست نشین در فلسطین بود که مردم ما به ویژه کشورهای عربی را هدف قرار می دهد.

ستاد ارتش آزادیبخش فلسطین اشاره کرد که شکست استعمارگران فرانسوی در سرزمین سوریه پس از سالها انقلاب و راهپیمایی شهدای بزرگواری رقم خورد که وطن آزاد، عزیز و سرافراز را برای نسل های آینده سوریه به یادگار گذاشتند.

ستاد ارتش آزادیبخش فلسطین در بیانیه خود آورده است که سوریه سرافراز در طول دهها سال، انواع حمایت و پشتیبانی را از پایداری و مقاومت مردم فلسطین برای تکمیل تلاش های مؤثر که جهت آزادی و عزت آنها انجام می شود، ارائه کرده است و در سازندگی داخلی خود به دستاوردهای بالا و در مقابله با رژیم صهیونیستی به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha