نظر ساکنان سرزمین‌های اشغالی درباره واکنش به حمله تنبیهی ایران

تهران- ایرنا- براساس یافته‌های یک نظرسنجی، بیش از نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به دلیل وحشت از پاسخ دوباره جمهوری اسلامی، مخالف هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه حمله تنبیهی ایران هستند.

در حالی که پیش از حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی به سرزمین‌های اشغالی، بیشتر گمانه‌زنی‌ها بیانگر مصمم بودن ایران به پاسخ مقتدرانه و تنبیهی علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود، پس از این حملات گسترده، احتمال اقدام متقابل از سوی این رژیم بسیار ضعیف و پرهزینه برآورد شد.

به عنوان مثال در نظرسنجی که روز جمعه (۲۴ فروردین) در پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی‌اکسپرس انجام شده بود، نزدیک به ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند ایران به طور حتم به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق پاسخ خواهد داد.

نظر ساکنان سرزمین‌های اشغالی درباره واکنش به حمله تنبیهی ایران


اما پس از حمله شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه ایران، تردیدها درخصوص احتمال پاسخ رژیم صهیونیستی و توان مقابله آن شدت گرفت. در این رابطه پایگاه خبری نیروهای مسلح چین (China Military) در گزارشی به نقل از یافته‌های نظرسنجی انجام شده در دانشگاهی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد، ۵۲ درصد از پاسخ‌گویان به دلیل ترس از تشدید تنش‌ها و واکنش سخت ایران، مخالف اقدام متقابل رژیم صهیونیستی هستند.

همچنین با در نظر گرفتن سناریویی مبنی بر اینکه هرگونه اقدام ماجراجویانه علیه ایران، ائتلاف امنیتی اسرائیل با متحدانش را تضعیف می‌کند، بیشتر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی(۷۴ درصد) مخالف پاسخ به ایران با چنین هزینه‌ای هستند.

نظر ساکنان سرزمین‌های اشغالی درباره واکنش به حمله تنبیهی ایران


همچنین، ۵۶ درصد از پاسخ‌گویان در این نظرسنجی معتقدند رژیم صهیونیستی باید به خواسته‌های سیاسی و نظامی متحدانش پاسخ مثبت دهد تا سیستم دفاعی پایدار آنها در طول زمان تضمین شود. بر اساس این نظرسنجی، ۵۹ درصد مشارکت‌کنندگان بر این باورند که کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در برابر حمله ایران، سران این رژیم را ملزم به هماهنگی اقدامات امنیتی خود با ایالات متحده می‌کند.

این نظرسنجی در ۲ روز پس از پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی (روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین) با حجم نمونه یک هزار و ۴۶۶ نفر از جمعیت بزرگسال رژیم صهیونیستی انجام شده است.

منابع:

https://www.express.co.uk/news/world/۱۸۸۷۵۱۶/israel-iran-war-tension-poll
http://eng.chinamil.com.cn/WORLD_۲۰۹۱۹۸/WorldMilitaryNews/۱۶۳۰۱۲۷۱.html

اخبار مرتبط

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha