رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی سینمای ایران را نجات می‌دهد/ جای سرمایه‌گذاران خالی است

تهران- ایرنا- فیلم‌نامه‌نویسان و اهالی سینما معتقدند رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی می‌تواند سینمای ایران را نجات دهد، اما برای تحقق اهداف باید سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی و سازمان‌های سینمایی در این رویداد مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری رویداد استارتاپی فیلم‌نامه نویسی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، با حضور مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینما، پوران درخشنده نویسنده و کارگردان، محمود اربابی نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه، هومان فاضل عضو هیات مدیره کانون فیلم‌نامه نویسان، مهدی احمدی فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده، حجت الاسلام حسین رحیم‌زاده عضو شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش و همچنین مدیران بخش‌های مختلف این رویداد در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد، حاضران در ارتباط با مسائل مختلف فیلم‌نامه‌نویسی در سینمای ایران و فرایند برگزاری این رویداد سینمایی با یکدیگر به هم اندیشی پرداختند.

رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی سینمای ایران را نجات می‌دهد/ جای سرمایه‌گذاران خالی است

رویداد استارتاپی فیلم‌نامه نویسی به دنبال کمک به هنر - صنعت سینما

محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این نشست با تشریح نحوه شکل‌گیری این پارک و ضرورت و اهمیتِ اقتصادِ فرهنگ، گفت: رشته‌های علوم انسانی و هنر ظرفیت بسیار بالایی در کمک به تمدن‌سازی و توسعه اقتصاد فرهنگ در کشور دارند، اما متاسفانه این رشته‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت:خوشبختانه امروز پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به محل رجوع دستگاه‌های مرتبط و صنوف مختلف تبدیل شده ست.

وی با اشاره به نقش و اهمیت ایده و فیلمنامه در صنعت سینما، تصریح کرد: رویداد استارتاپی فیلم‌نامه نویسی با شناسایی استعدادهای جدید و جوان و پرورش ایده‌ها تا رسیدن به فیلم‌نامه، به دنبال کمک به هنر - صنعت سینما است و این رویداد تا رسیدن به اهداف خود تداوم خواهد یافت.

پژوهش و فیلمنامه ارزش چندانی برای تلوزیون ندارد

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما نیز در ادامه این نشست درسخنانی با اشاره به سوابق و اعتبار جهاد دانشگاهی، این سوابق را پشتیبان رویداد فیلمنامه نویسی قلمداد کرد و آنرا دلگرم کننده خواند.

وی تاکید کرد: تجربه‌های قبلی در مورد جشنواره‌های فیلم‌نامه نویسی نشان می‌دهد همیشه در مرحله تولید آثار برتر، سرمایه‌گذاران حضور نداشته اند و کار به نتیجه نرسیده است.

رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی سینمای ایران را نجات می‌دهد/ جای سرمایه‌گذاران خالی است

درخشنده ابراز امیدواری کرد با وجود روحیه پیگیری و جدیتی که در مدیران جهاد دانشگاهی وجود دارد این رویداد بتواند مدیران سینمایی، سازمان‌ها، افراد سرمایه گذار و صاحبان آثار برگزیده را برای تولید آثار برگزیده کنار یکدیگر جمع کند.

وی با اشاره به نگاه حاکم بر رسانه ملی، افزود: متاسفانه پژوهش و فیلم‌نامه ارزش چندانی در تلویزیون ندارد و رسانه ملی تعامل و همکاری مطلوبی با سینماگران ندارد، امیدوارم پارک فناوری‌های نرم بتواند مشارکت مدیران سینما و سایر سرمایه گذاران را جلب کند.

سرمایه‌گذران حلقه مفقوده رویداد استارتاپی فیلنامه نویسی

مهدی سجاده‌چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان سینما نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به تجربه‌های ناموفق قبلی در زمینه رویدادهای فیلمنامه نویسی، اظهارداشت: صرف وجود ایده لزوماً کافی نیست و ما باید همیشه به یک داستان قانع کننده و جذاب هم برسیم.

رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان سینما حلقه مفقوده این رویدادها را حضور و مشارکت جدی سرمایه‌گذارانی مثل فارابی، سازمان سینمایی، اوج و حوزه هنری و همچنین سرمایه‌گذاران حقیقی و بخش خصوصی دانست.

رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی سینمای ایران را نجات می‌دهد/ جای سرمایه‌گذاران خالی است

وی گفت: امروز دیگر ماموریت‌ها و رویکردهای این سازمان‌ها شفاف و مشخص است و این دستگاه‌ها می توانند درست در راستا و چارچوب ماموریت خود آثار برگزیده ای که با آنها همسو و هماهنگ است را تولید و یا مورد حمایت قرار دهند.

محمود اربابی نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه نیز در این نشست بیان کرد: رویداد استارتاپی فیلم‌نامه نویسی کار مهم و مبارکی است و در صورتی موفق خواهد شد که بتواند مراکزی همچون سازمان سینمایی، رسانه ملی، حوزه هنری و سرمایه گذاران بخش خصوصی را پای کار بیاورد تا آثار برگزیده این رویداد به تولید برسند و یا حداقل طرح‌های برگزیده توسط آنها خریداری شود.

مهدی احمدی فیلمنامه نویس و تهیه‌کننده سینما نیز رویداد فیلمنامه نویسی را مهم خواند و گفت: چنین رویدادهایی می‌توانند سینمای ایران را نجات بدهند به شرط اینکه سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی همراه آن باشند.

رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی سینمای ایران را نجات می‌دهد/ جای سرمایه‌گذاران خالی است

هومان فاضل عضو هیات مدیره کانون فیلمنامه نویسان سینما نیز موفقیت رویداد استارتاپی فیلم‌نامه نویسی را مستلزم دائمی شدن دبیرخانه و تداوم آن دانست و گفت: اگر مخاطبان ببینند دوره‌های قبلی، به ثمر رسیده و آثاری به تولید رسیده، حتماً حضور و مشارکت آنها روز به روز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام حسین رحیم‌زاده نیز در این رویداد گفت این رویداد مسیر زایش، پرورش و گسترش ایده‌ها را هموار می‌کند و پیشنهاد داد: پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بازار ایده تا تولید را در سینما شکل دهد.

رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی سینمای ایران را نجات می‌دهد/ جای سرمایه‌گذاران خالی است

این کارشناس فرهنگی و سینمایی با اشاره به مشکلات جوانان و هنرمندان حاضر در صنعت سینما، گفت: اگر چنین رویدادهایی بتوانند به این قشر کمک کنند آثار و برکات زیادی برای سینمای ایران خواهد داشت.

بر اساس اعلام پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، در ابتدای این نشست نیز برزین ضرغامی مدیر برگزاری رویداد، سید جلال چاوشیان دبیر هنری رویداد و بهزاد رشیدی مدیر روابط عمومی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی هریک گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های دبیرخانه و فرایند ارزیابی آثار و نحوه برگزاری آن ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha