۱۱۰ میلیون مترمکعب از سازه‌های آبخیزداری هرمزگان آبگیری شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ۳۷۰ سازه آبخیزداری این استان بر اثر بارندگی‌های ۲ روز اخیر به میزان ۱۱۰ میلیون مترمکعب آبگیری شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد نور موسوی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: بیشترین آبگیری سازه‌های آبخیزداری مربوط به شهرستان بشاگرد بود که ۳۵ میلیون مترمکعب آب در ۱۳۲ سازه این شهرستان ذخیره شد.

وی بیان کرد: همچنین روز گذشته سازه آبخیزداری «گریشه» و «رستاق» بخش شیبکوه بندرلنگه نیز با حجم ۷۵۰ هزار مترمکعب به میزان ۱۰۰ درصد آبگیری شد و سازه حوزه رستمی بندرلنگه نیز با حجم آبگیری افزون بر ۵۸۰ هزارمترمکعب سرریز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: آبگیری سازه‌های آبخیزداری تاثیر زیادی بر افزایش پوشش گیاهی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، بهبود کشاورزی و تامین بخشی از آب آشامیدنی مردم مناطق مختلف استان دارد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان دارای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری است؛ سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزون بر ۷۰۰ سازه آبخیزداری با مشارکت‌های مردمی در استان هرمزگان ساخته شد که نقش مهمی در حفظ آب و خاک داشته است.

از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha