خسارت ۵۷۰ میلیارد ریالی سیل به جاده‌های جنوب کرمان؛ شروع برف در گردنه سربیژن

جیرفت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: سیل و باران تاکنون ۵٧٠ میلیارد ریال به راه‌های جنوب کرمان خسارت وارد کرده است و البته این گزارش نهایی خسارات نیست. 

مجتبی محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گزارش نهایی پس از پایان بارندگی ها و فروکش کردن سیلاب توسط راهداران و کارشناسان مرتبط بررسی می شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه جنوب کرمان گفت: همه راه های اصلی و شریانی به غیر از یک محور اصلی باز و تردد در آن ها جریان دارد.

محمودی به محور مسدود شده زهکلوت - دلگان اشاره کرد و از محور جیرفت - بم- ایرانشهر به عنوان مسیر جایگزین آن نام برد.

وی تاکید کرد: عوامل راهداری شهرستان رودبارجنوب با جدیت در حال بازگشایی این محور هستند و تا ساعاتی دیگر نیز عملیات بازگشایی آن به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به مسدود شدن چند راه روستایی خاکی به علت جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها افزود: با فروکش کردن سیلاب ها راهداران و ماشین آلات راهداری نسبت به بازگشایی و تیغ زنی راه های روستایی اقدام خواهند کرد.

محمودی با اشاره به آمادگی کامل راهداران جنوب کرمان بیان کرد: ۱۴۸ دستگاه سبک ، نیمه سنگین و سنگین و همچنین ۱۵۰ نیروی راهدار در قالب ۱۴ اکیپ راهداری در محور های حوزه استحفاظی جنوب کرمان مسقر و در حال انجام عملیات راهداری هستند.

بارش برف در گردنه سربیژن

وی از بازگشایی کامل مسیر کهنوج به سمت آبسردوییه با فروکش کردن روان آب ها و اجرای عملیات راهداری خبر داد و افزود: برف در محور جیرفت - ساردوییه در محدوده گردنه های سربیژن هم باریدن گرفته است که در این راستا شن و نمک کافی در سوله های راهدارخانه سربیژن وجود دارد.

محمودی یادآور شد: راهداران و ماشین آلات راهداری ساردوییه نیز آماده هرگونه اقدام عملیات برف روبی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از رانندگان خواست با توجه به ادامه روند بارندگی ها از تردد غیر ضرور در جاده ها خودداری کنند و در صورت لزوم ضمن برخورداری از تجهیزات زمستانه، آخرین وضعیت راه ها را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های جنوب کرمان جویا شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha