۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85448857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه های لرستان ضروری است

خرم آباد - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: استفاده از بازار سرمایه برای تامین نقدینگی و پیشرفت پروژه ها در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خاکی روز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی و پروژه های استان و از طرفی محدودیت منابع بانکی، استفاده از بازار سرمایه و روش های تامین مالی نوین ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از زنجیره های ارزش استان افزود: منابع بانکی محدود و با اولویت تسهیلات تکلیفی است بنابراین باید شرایطی فراهم آورد که از روش های تامین مالی نوین برای پروژه ها استفاده کرد.

خاکی با بیان اینکه سیستم تامین مالی کشور بانک محور است نه بازار و سرمایه محور، تصریح کرد: با وجود اینکه بانک ها نقش اصلی تامین نقدینگی را برعهده دارند اما بهتر است سهم بالاتری به تامین مالی از بازار سرمایه داده شود.

وی ادامه داد: در حوزه تامین مالی، بانک‌ها به دلایل مختلف با انقباض شدید روبه‌رو هستند بنابراین رشد اقتصادی در سایه تشکیل سرمایه اتفاق می‌افتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز با اشاره به ۲ مشکل بانکی در استان اظهار کرد: بانک ها انقباضی عمل می کنند و در پرداخت تسهیلات تکلیفی حتی ۳۰ درصد هم رشد نداشته ایم.

سیروس ابراهیمی افزود: همچنین منابع آنچنانی نداریم و دست بانک ها بسته است بنابراین همین پرداخت تسهیلات تکلیفی از جانب بانک ها نیز ستودنی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha