۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85448932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نمایشگاه آثار هنری توانخواهان مبتلا به اوتیسم در بروجرد

بروجرد - ایرنا - همزمان با گرامیداشت ایام آگاه سازی در مورد اختلال عصبی اوتیسم، روز پنجشنبه نمایشگاهی از آثار هنری توانخواهان مبتلا به اوتیسم در بهزیستی بروجرد برگزار شد.

مدیر مرکز اوتیسم حکمت بروجرد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در سطوح مختلف هنری، در سالن اداره‌ بهزیستی شهرستان با حضور توانخواهان و مربیان آموزشی مرکز و اجرای عملی کارهای هنری در حضور بازدیدکنندگان بصورت یک روزه برگزار شد.

سمیه کریمی با تاکید بر ضرورت آگاه سازی اوتیسم اظهار کرد: عموم مردم باید این آگاهی را داشته باشند که هر چقدر این اختلال زودتر تشخیص داده شود ، کمک های بهتر و بیشتری می توان به این افراد داشت، هر چقدر تشخیص زودتر باشد، توانخبشی هم زودتر برای او آغاز و احتمال رسیدن به یک زندگی مستقل بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۴ فروردین تا ۱۴ اردیبشهت در ماه آگاه سازی از این اختلال به سر می بریم، اضافه کرد: سازمان ملل از سال ۲۰۰۷ توجه خاصی به این اختلال داشته است و یک روز مشخص را برای آگاه سازی اوتیسم مقرر کرده تا آگاهی عمومی افزایش یابد.

مدیر مرکز اوتیسم حکمت بروجرد ادامه داد: شعار امسال "آگاهی عمومی اوتیسم، رسالت اجتماعی همگان است" انتخاب شده تا عموم مردم بدانند در مورد اوتیسم یک رسالت اجتماعی به عهده همگان قرار دارد و هر شخصی مسوول است، آگاهی خود و اطرافیانش را افزایش دهد تا کمک موثری به این افراد شود چون آمارها افزایش تعداد مبتلایان را نشان می دهد.

کریمی با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به اوتیسم رو به افزایش است، گفت: ۱۵۰ ‌کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در شهرستان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha