قاضی زاده هاشمی: توجه دولت به امور ایثارگران قابل تقدیر است

بوشهر- ایرنا - معاون رییس جمهور گفت: اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ سال اخیر چند برابر شده است که این امر بیانگر اهتمام دولت به جامعه ایثارگری و خانواده شهدا است.

به گزارش ایرنا " سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی" روز پنجشنبه در جمع خانواده های شهدای شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار کرد: درحالیکه متوسط رشد پرداخت حقوق کارمندان دولت در سالجاری ۲۰درصد است اما بدلیل توجه دولت سیزدهم به موضوع شهید و شهادت و والدین آنها در مدت سه سال اخیر میزان پرداخت مستمری سه برابر شده و امسال نسبت به پارسال ۲ برابر شده است.

وی افزود: هرچند باید برای بهبود شرایط اقتصادی عمومی جامعه با کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی تلاش شود که مورد توجه دولت هم است اما افزایش اعتبارات در راستای کاهش آلام و مشکلات خانواده ایثارگران قابل تقدیر است.

معاون رییس جمهور و رییس بیناد شهید و امور ایثارگران  تصریح کرد: سرانه بیمه تکمیلی تا سال گذشته سه برابر شده و ۱۰۰درصد منابع نیز به بیمه " دی " پرداخت شده است.

وی یادآور شد: مسوولان بیمه دی اعلام می کنند با تمام مراکز درمانی برای خدمات دهی به جامعه ایثارگری طرف قرارداد هستند و پرداخت ها هم بروز است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با این وجود اگر مسایلی در زمینه خدمت رسانی به جامعه ایثارگری وجود داشته باشد بررسی خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در دولت های قبل گاهی برای پرداخت های مستقیم به جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران زمانی بین پنج تا ۶ ماه صرف می شد در حالی که در این دولت این زمان گاهی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت و در برخی موارد کمتر از یک هفته زمان می برد.

وی یادآور شد: برای مراکز طرف قرار که پیش از این دولت تا 9 ماه برای پرداخت زمان بر می شد اکنون به حداقل زمان ممکن به نسبت سایر بیمه ها رسیده است به گونه ای که در کمتر از چهار ماه پرداخت می شود.

قاضی زاده هاشمی روند پرداخت بیمه دی به اخانواده های شهدا و ایثارگران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این شرایط سبب شده تا میزان نارضایتی جامعه ایثارگری و خانواده های شهدا به شکل چشمگیری کمتر از گذشته شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری رشادت زنان و مردان غیور استان بوشهر گفت: حماسه آفرینی رزمندگان این استان باعث شده تا در نبرد مستقیم با امریکا هیمنه پوشالی شیطان بزرگ در خلیج فارس شکسته شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه به محض ورود به بوشهر به بهشت صادق این شهر رفت تا ضمن زیارت قبور شهدا بار دیگر با آرمان های آنها تجدید پیمان کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفری ۲ روزه به بوشهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده های شهدا، حضور در مراسم روز ارتش، شورای اداری و جلسه با تشکل های ایثارگری شرکت می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha