۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85449069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: نسبت به تربیت صحیح کودکان و نوجوانان مسوول هستیم

همدان-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه نسبت به تربیت صحیح کودکان و نوجوانان مسوول هستیم، گفت: در این خصوص دچار ضعف هایی هستیم و باید آنها را مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی افزود: طراحی اردوگاههای تربیتی باید در سرلوحه اقدامات مسوولان شهر قرار گیرد تا بتوانیم نسلی آگاه برای جامعه تربیت کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی مجموعه های فرهنگی _ تفریحی در اختیار دستگاه های اجرایی است، تاکید کرد: این مجموعه ها مربوط به مردم است و باید در اختیار آنها قرار گیرد.
امام جمعه همدان تصریح کرد: از سال ۹۸ در باره ایجاد اردوگاههای فرهنگی برای نسل نوجوان تاکید می شود اما تاکنون اقدامی در این خصوص نشده است.
وی با اشاره به اینکه اختیار برخی از این مکان‌های فرهنگی در دست مسوولان استانی نیست، یادآور شد: باید تلاش شود کاربری اردوگاه‌ها در اختیار رشد و تعالی فرهنگ شهرها باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: امامزاده خضر (ع) می تواند به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود و برای این کار باید بر روی زیرساخت آن مطالعه و بررسی شود.
وی، منطقه خضر در همدان را محلی عنوان کرد که جمعیت فراوان دارد اما مرکزیت فرهنگی ندارد.
آیت‌الله شعبانی خواستار همکاری میراث‌فرهنگی، اوقاف و شهرداری در ساخت مرکز فرهنگی امامزاده خضر شد.
در این نشست حمید رضا حاج بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به اردوگاه‌های فرهنگی نمی توان با دید صرفه اقتصادی نگاه کرد،افزود: پنج طرح ملی برای ساخت اردوگاه‌ فرهنگی در کشور در حال اجراست که یک مورد آن در همدان است.
در این نشست، مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز گفت: ۲ نمایشگاه فرهنگی از همدان در ۲ کشور همسایه برگزار خواهد شد.
ویظ، ایجاد خانه خلاق برای هنرمندان را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد.
در این جلسه بر ضرورت ساخت و تهیه خوابگاه برای دانشجویان دختر دانشکده حضرت زینب با همکاری سازمان‌ها، نهادها، بنیاد ها و خیران تاکید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha