۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85449231
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵ اردیبهشت آخرین مهلت دریافت مجوز الکترونیکی کسب‌وکار است

گرگان- ایرنا- معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گفت: صاحبان کسب‌وکارها تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌ جاری فرصت دارند برای دریافت مجوز الکترونیکی کسب و کار(شناسه یکتا) اقدام کنند.

محمد دودانگی روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی دبیرخانه کمیته تسهیل مجوزهای کسب‌وکار است براساس تبصره هفت ماده یک قانون (تسهیل مجوزهای کسب و کار) همه مجوزهای کسب‌وکارها باید به مجوز الکترونیکی تبدیل شود.

وی از اصناف خواست به سامانه qr.mojavez.ir مراجعه کنند تا بتوانند به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز کسب‌وکار خود را الکترونیکی کنند.

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان ادامه داد: براساس مصوبه قبلی اگر صاحبان کسب‌وکارها تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام به دریافت مجوز الکترونیکی نمی‌کردند جواز کسب آنها باطل می‌شد اما این مدت زمان تمدید شده و کسب و کارها تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

دودانگی گفت: مکاتبات مختلفی با فرمانداری‌ها، اصناف و سازمان صمت در گلستان انجام شده است و امیدوارم با کمک اتحادیه‌ها و اصناف این مهم تحقق پیدا کند.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح، تمامی مجوزهای کاغذی اصناف جمع‌آوری و فرایند مجوزها و تمدید آن الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان تسریع در زمان تمدید و صدور مجوز را از جمله فواید اجرای طرح الکترونیکی کردن مجوز کسب‌وکار دانست و تاکید کرد: با اجرای این طرح، مجوزهای کاغذی فاقد اعتبار خواهد شد و صاحبان کسب‌وکارها امکان دریافت خدمات دولتی نخواهند داشت.

به گفته دودانگی؛ این مرحله در مرحله نخست برای اصناف سراسر کشور اجرا می‌شود و در مراحل بعدی سایر فعالیت‌های تولیدی، اقتصادی و خدماتی هم مشمول این طرح خواهند شد.

به گزارش ایرنا، با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نام‌شان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند ️با ورود فقط سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha