۷.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در گلستان انجام شد

گرگان- ایرنا_ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال طی رایزنی صورت گرفته سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۷.۵ میلیون دلار در سطح استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، روح‌الله صلبی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: این سرمایه‌گذاری توسط چهار سرمایه‌گذار بوده که  با ۳ هزار میلیارد تومان مصارف استان برابری می‌کند.

وی گفت: این جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع پلیمر، آبزی‌پروری، ساخت پروفیل و لامپ ال‌ای‌دی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان از جذب چهار سرمایه‌گذار دیگر خبر داد و گفت: اگر یکی از این سرمایه‌گذاری پروژه خود را اجرای کنند مبلغ هزینه شده بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو خواهد بود.

وی سیاست دولت سیزدهم و مدیران ارشد استان برای پیشرفت و رونق کسب و کار را حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در استان ذکر کرد.

صلبی از طرح مولد سازی و فروش اموال در استان خبر داد و گفت: این طرح براساس مصوبه ۲۱ دی ماه سال ۱۴۰۱ در استان عملیاتی شده و هدف به دنبال اموال منجمد و قابلیت استفاده برای دستگاه اجرایی ندارد، بوده و صرف فروش اموال نیست.

وی با اشاربه قانون اجرای قانون کسب و کار افزود: با اجرای این طرح امضای طلایی تایید در صدور مجوز توسط دستگاه‌ها گرفته شده است که در این استان تاکنون ۱۱ هزار و ۳۰۰ درخواست برای دریافت مجوز در سامانه بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، برای ۴ هزار و ۱۹۵ درخواست مجوز صادر شده است.

درآمد مالیاتی استان گلستان نسبت به مدت مشابه ۱۰۸ درصد رشد داشته است

مدیرکل امور مالیاتی گلستان نیز در این نشست گفت: درآمد مالیات در این استان طی ۱۰ نخست سال ۱۴۰۱ ، ۱۱۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به یک سال قبل ۸۵ درصد و تحقق برنامه امسال ۱۰۸ درصد رشد دارد.

قربان حاجی‌مشهدی افزود: برای سال ۱۴۰۱ درآمد مالیاتی در گلستان ۲ همت ( ۲هزار میلیارد تومان ) برنامه‌ریزی شده است.

وی از تحقق ۲ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده خبر داد و گفت: این اعتبار در ۱۴ شهرستان استان توزیع شده که گرگان و گنبدکاووس به ترتیب ۵۳۰ و ۳۹۰ میلیارد ریال بیشترین اعتبار را داشته‌اند.

وی همچنین از واریز ۷۴۰ میلیارد ریال درآمد به دست آمده به بخش بهداشت استان از محل یک درصد سلامت خبر داد.

  ترانزیت روزانه ۱۰۰ کامیون کالا در گمرک اینچه‌برون

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: با اقدام به‌جا و ارزشمند دولت سیزدهم، ترانزیت روزانه کامیون از گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس به ۲۵ دستگاه کاهش یافته بود که اکنون به ۱۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

سید ابراهیم حسینی افزود: برنامه‌ریزی شده که ترانزیت کامیون از این گمرک خشکی استان گلستان به ۲۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد.

به گفته وی از ابتدای امسال ۳۰۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار از گمرک اینچه برون گنبدکاووس به کشورهای آسیای میانه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد رشد دارد.

محمد ممشتی مدیرکل اموال تملیکی گلستان هم از فروش کالای قاچاق به ارزش ۴۲ میلیارد ریال با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، تحویل کالای مجهول هویه بدون صاحب یا متواری به ارزش ۴۹ میلیارد ریال به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استرداد کالای امانی به ارزش ۵۶ میلیارد ریال به صاحبان و انهدام کالای قاچاق در حوزه سلامت و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۱۸ میلیارد ریال از ابتدای امسال خبر داد.

مدیرکل بیمه ایران هم از پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیاردریال  خسارت در قالب مالی، جانی، مسوولیت، آتش‌سوزی، حمل بار از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: این اداره کل برای ارائه خدمات در حوزه بیمه در استان دارای پنج شعبه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha