استاندار اردبیل: بهبود سرانه فضای آموزشی نیازمند همراهی خیرین است

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل بهبود سرانه فضای آموزشی را نیازمند همراهی خیرین دانست و گفت: با اعتبارات دولتی کنونی، تغییر وضعیت موجود و بهبود سرانه فضای آموزشی وخیم فعلی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل، بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی برای ارتقای سرانه آموزشی استان اردبیل به میانگین کشوری تاکید کرد.

وی افزود: باید شرایطی را در استان اردبیل فراهم کنیم تا عقب ماندگی گذشته در حوزه مدرسه سازی جبران شده و با استفاده از ظرفیت خیرین و مسئولیت اجتماعی کارخانجات، بانک‌‎ها، موسسات اقتصادی بزرگ و نیز اجرای طرح مولدسازی، سرانه فضای آموزشی در استان ارتقا یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین خواستار برگزاری پرشور و آبرومند جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در اواخر اردیبهشت ماه امسال شد و بیان کرد: خانه اردبیلی‌های مقیم تهران ظرفیت خوبی است تا با دعوت از متمولین اردبیلی ساکن در تهران به ویژه اهالی بازار تهران، از توانمندی مالی آنها برای ساخت مدرسه و تکمیل و تجهیز واحدهای آموزشی نیمه تمام نیز استفاده شود.

وی اظهار کرد: در داخل استان اردبیل نیز باید از ظرفیت نظام مهندسی، جامعه پزشکی، اصناف و بازاریان، اتاق بازرگانی و دیگر فعالان اقتصادی استفاده شود تا با حضور در این جشنواره، بتوان از انگیزه‌های مادی و معنوی آنها در کمک به مدرسه سازی استفاده کرد.

عاملی از علما، صاحبان تریبون، صدا و سیما و رسانه‌ها نیز خواست تا در هفته منتهی به برگزاری این جشنواره، ارزش و جایگاه علم آموزی و کمک به مدرسه سازی را به خوبی تبیین و تشریح کرده و تلاش کنند تا جریان افکار عمومی را به این سمت و سو سوق دهند.

وی اضافه کرد: در کنار برگزاری این جشنواره شایسته است که آئین تجلیل از خیرین نمونه و فعال، کلنگ زنی و یا افتتاح واحدهای آموزشی و بازدید خیرین از مجموعه‌های آموزشی موفق برگزار شود تا انگیزه خیرین برای امر مدرسه سازی افزایش یابد.

استاندار اردبیل همچنین گفت: از صدا و سیما و شهرداری درخواست خواهیم کرد تا در ایام منتهی به جشنواره کارهای تبلیغی و فضاسازی مناسب را در دستور کار قرار داده و به برگزاری شایسته جشنواره بیست و ششم کمک کنند.

وی با انتقاد از تغییر نام مدارس خیرساز بیان کرد: این کار در سال‌های گذشته و به دلایل متعدد رخ داده که یک حرکت مذموم و ناپسند است و باید جلوی این کار ناشایست گرفته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه از برنامه ریزی برای برگزاری بیست ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

بهزاد محمدی خلفلو افزود: در این جشنواره تلاش بر این است تا با همکاری استانداری اردبیل و مجمع خیرین مدرسه ساز و میهمانانی از خارج و سایر مناطق کشور، جشنواره ای مفید و پرخیر و برکت برگزار شود.

وی اضافه کرد: رویکرد سازمان نوسازی مدارس در بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و ما سعی خواهیم کرد تا در این راستا از ظرفیت اتاق بازرگانی، صنعتگران، دانشگاهیان، مهندسان و اطبا و سایر گروه‌های توانمند مالی دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از تولید و پخش برنامه‌های رسانه‌ای، تبلیغات و فضاسازی شهری برای برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است، کمک خیرین و آحاد مردم می تواند جهش آموزشی و تربیتی را به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا از صنوف مختلف به ویژه صنعتگران و کارآفرینان در قالب ایفای مسئولیت اجتماعی دعوت کنیم تا در این جشنواره یاریگر امر مدرسه سازی در استان اردبیل باشند.

محمدی خلفلو همچنین اظهار کرد: با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز و جذب اعتبارات ملی، تا یک ماه آینده شاهد تکمیل و تجهیز اولین مدرسه اوتیسم در اردبیل خواهیم بود و قرار است مبلغ ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اولیه راه اندازی این مدرسه به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی بیان کرد: این مدرسه به مدرن ترین امکانات و فضای آموزشی خاص بیماران اوتیسم مجهز شده و در نیمه اول امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز اعلام کرد: خیرین برای ساخت و تکمیل مدرسه اوتیسم دست به کار شده‌اند و در تجهیز آن از مجموعه خیرین مرکز کشور نیز استفاده خواهد شد.

جواد قرآن نویس اضافه کرد: خیرین در این سه دهه در ساخت مدارس شهری و روستایی و افزایش سرانه آموزشی سنگ تمام گذاشته اند و ما قدردان همکاری خوب اداره کل نوسازی مدارس هستیم که در برگزاری جشنواره بیست و ششم برنامه ریزی مناسب و منسجمی را انجام داده است.

وی بیان کرد: برای جشنواره بیست و ششم از خیرین سایر استان‌ها به ویژه خیر خوشنام جهرمی دعوت شده تا ساخت چندین مدرسه ۶ و ۹ کلاسه را تعهد کنند و در سال‌های آینده نیز شاهد بهره‌برداری از اقدام خیرخواهانه آنها باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha