۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85449928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست «عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی بشر» برگزار شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰
کد خبر: 85449928
نشست «عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی بشر» برگزار شد

تهران- ایرنا- مدیرمسئول موسسه موعود با بیان لطمات وارده بر پیکره انسان و ادیان، عدم اعمال ولایت ائمه هدی بر بشریت را بزرگترین ضربه وارد شده بر حیات بشر دانست.

به گزارش ایرنا از موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج)، نشست ۱۶۲ فرهنگ مهدوی با موضوع «عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی بشر» روز پنجشنبه، ۳۰ فروردین به همت موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار شد.

اسماعیل شفیعی سروستانی با اشاره به عنوان نشست تاکید کرد: این نشست با رویکرد آشنایی مخاطبان مطالعات مهدویت با بینش مهدوی برگزار می شود، اساس بحث این نشست معطوف به این پرسش است: از لحظه ای که عصر غیبت آغاز شد در مناسبات فرهنگی و تمدنی ما چه اتفاقی رخ داده است؟ از حاصل جمع وقایعی که در عصر غیبت رخ داده است، تاثیر این غیبت را متوجه نبوده ایم. سال ها و ماه ها می آیند و گویا امام معصوم برای خودشان رفته‌اند و ما بی نقش و بی مسئولیت در این عالم زندگی می کنیم. نتیجه اعمال بشر میوه تلخ غیبت را به بار داده است. انسان آنچه باید انجام می داده است را وانهاده و بدان اهتمام نکرده است که نتیجه این اهمال و غفلت از اصلی ترین وظیفه اش، منجر به ابتلائاتی وسیع و عمیق شده است که اکنون تمام بشریت درحال تجربه آن است.

نتیجه خداناباوری سرگردانی در بیابان حیرت است

وی با اشاره به آیه ۹۶ سوره اعراف یادآور شد: با نگاهی به معنی این آیه در می یابیم، نتیجه ادبار به خداوند و اقبال به دنیا چیست و چه پیامدهایی خواهد داشت: چنانچه اهل شهرها و آبادی ها، ایمان می آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می گشودیم، لیکن چون آیات و پیغمبران ما را تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رسانیدیم. نتیجه ایمان نیاوردن و اقبال به دنیا، سرگردانی در بیابان حیرت است.

نشست «عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی بشر» برگزار شد

نتیجه حکومت پانصد ساله بنی عباس بر سرزمین های اسلامی

شفیعی سروستانی با اشاره به دوران طولانی خلافت عباسیان بر بلاد اسلامی یادآور شد: عباسیان بیش از ۵۰۰ سال بر سرزمین های اسلامی حکومت کردند، جغرافیایی وسیع از شاخ آفریقا تا سرزمین هایی در چین را تحت سیطره خود داشتند، عباسیان در ظاهر خود را مسلمان، و طرفدار اهل بیت، معرفی می کردند، و در باطن شدیدترین دشمنی ها را علیه اهل بیت علیهم السلام روا می داشتند. گویا رسالت اصلی خود را متفرق نمودن مردم از کنار ائمه، ایجاد انحراف در معارف الهی و به شهادت رساندن ائمه هدی می دانستند و عاقبت یک به یک امامان شیعه را از امام جعفر صادق علیه السلام تا امام حسن عسگری علیه السلام به شهادت رساندند و برای کشتن آخرین حجت خدا لحظه شماری می کردند. اضمحلال و فروپاشی عباسیان توسط هلاکوخان مغول اتفاق افتاد، در این دوران تاریک پانصد ساله انحراف های اشرافی گری خلفا، علنی شدن فسق و بی بند و باری، عدم توجه به حوزه اخلاق، اعمال شدید ترین خشونت ها علیه بنی هاشم، فقط برای حفظ ریاست و خلافت ایجاد شد.

بزرگترین لطمه بر ادیان و انسان چه وارد شده بود؟

مدیرمسئول موسسه موعود با بیان لطمات وارده بر پیکره انسان و ادیان، عدم اعمال ولایت ائمه هدی بر بشریت را بزرگترین ضربه وارد شده بر حیات بشر دانست و تاکید کرد: ائمه دین(ع) که معصوم و منصوب حضرت حق بودند مجال اعمال ولایت نیافتند و اوامر رسول خدا نتیجه بخش نبود؛ این امر موجب جدایی اهل نظر از تصمیم سازان و معاملات فرهنگی و تمدنی شد. همچنین میدان عمل برای مدعیان مُلک داری آنانکه صاحب حق و اذن از جانب حضرت حق نبودند، گشوده شد. مردم بی هادی و بلد راه و مراقب در دشت فراخ زمین رها شدند. بزرگترین ضربه به انسان و ادیان وارد شد بود. ائمه دین امکان اعمال ولایت نیافتند، امام معصوم مغلول الید، دست بسته است، امام وقتی مغلول الید باشد، اعمال ولایت نمی تواند بکند، در نتیجه حیات مردم از آبشخور ناپاکی رقم خورد و به همین دلیل درگیر ابتلائات وخیم شد.

ویژگی های عصر جدید و انسان مدرن

اسماعیل شفیعی سروستانی ویژگی های غالب عصر تجدد را اصالت اراده انسان، دنیوی گری، استقرار در عهد های شیطانی، مستغنی از حجت الهی و امام و مسئولیت در برابر وجدان های انسانی، مستغنی از حاکمیت خدا بر انسان و جهان، قدرت طلبی و اراده معطوف به قدرت بر شمرد.

وی اظهار داشت: پول پرستی، دین گریزی، فقر فراگیر، فروش دین به دنیا، قتل، بی خانمانی، گرسنگی جهانی، سقط جنین، اباحه گری، همجنس گرایی، روسپیگری و قاچاق انسان، صنعت هرزه نگاری، مصرف مضاعف مشروبات الکلی، قطحی مرد و مردانگی، و همه این این انحرافات وخیم که جهانیان به آن دچارند جملگی نتیجه اعراض از حجج الهی و زندگی بی امام معصوم علیه السلام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha