۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85449990
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دومین روز از هفته دوم کورس گنبدکاووس با تاخت ۶۹ اسب + فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- دومین روز از هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر جمعه با تاخت ۶۹ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات ۱۱ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «پرنسا» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «خان جاهد» و «آلبارس یوسف رضا» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته میدان آزاد بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «گل سقر» اول شد و اسب‌های «عرشیان» و «گل کوئین الهامی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «مسیح پاشا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «الماس صحرا» و «ال ساندرو» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

بر اساس این گزارش رقابت در دور چهارم دومین روز از هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد در دسته میدان آزاد بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «کوارک» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «سیران» و «گونا دل» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته برنده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «فوکو زاوا» اول شد و اسب‌های «مایکل» و «قارا بولت» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد در دسته سوم بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «میست نایت» اول شد و اسب‌های «سوین» و «ریو جینو» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی دومین روز از هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون در دسته ۲ بود و با شرکت ۱۰ اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «آلپار» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ماه سامر۲» و «من راکت» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

برای دومین روز از هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس مبلغ ۱۲ میلیارد و چهار میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی شده برای مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر به آنها اهدا می‌شود.

قرار است روز سوم و پایانی مسابقات این هفته نیز فردا شنبه اول اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha