۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85450264
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

رگبار باران و آذرخش هرمزگان را فرا می‌گیرد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85450264
رگبار باران و آذرخش هرمزگان را فرا می‌گیرد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی ناپایدار از ظهر شنبه رگبار باران بهاری، آذرخش و تندباد لحظه ای مناطق شمالی، مرکزی، پاره ای از مناطق شرقی و غربی و بلندی های هرمزگان را فرا می‌گیرد.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی ناپایداری جوی برای امروز در پاره ای از نقاط استان، به ویژه در بلندی ها پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: احتمال تقویت نقطه ای این سامانه بارشی و رخداد تگرگ در مناطق یادشده دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: این ناپایداری جوی تا اواسط هفته جاری در ساعت های بعد از ظهر در بلندی های استان به صورت رگبار باران و رعدوبرق و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیلها و رودخانه های فصلی توصیه می شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود و از هم استانی ها و شهروندان از رفت و آمد های غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب کنند.

وی گفت: تا اواسط هفته جاری در ساعت های ابتدایی صبح در سواحل و جزایر استان مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: دریا امروز و فردا نسبتا آرام و شرایط برای رفت و آمدهای دریایی مساعد خواهد بود.

وی بیان کرد: به لحاظ دمایی، بتدریج تا اواسط هفته آینده، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۲ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۲۳ و ۸۲ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha