۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85450628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی لرستان منجر به سازش شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۵ درصد از دادخواست های کارگری و کارفرمایی در مراجع تشخیص و حل اختلاف استان طی سال گذشته، با سازش حل و فصل شد.

به گزارش ایرنا سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه در جلسه بررسی اختلافات کارگری و کارفرمایی افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار دادخواست به مراجع رسیدگی استان ارجاع و بیش از هفت هزار دادخواست در هیات تشخیص منجر به صدور رای شده است.

وی ادامه داد: پرونده ها پس از اعتراض برخی کارگران و کارفرمایان، به مراجع حل اختلاف ارجاع می شود که پارسال ۲ هزار و ۳۲۱ دادخواست تجدید نظر خواهی، رسیدگی و منجر به صدور رای شد.

وی حل و فصل سازشی دعاوی کارگری و کارفرمایی را اولویت مراجع رسیدگی عنوان کرد و گفت: با افزایش مراجع تشخیص و حل اختلاف و همچنین تعداد جلسات این مراجع، زمان رسیدگی به این دادخواست ها از ۴۰ به ۲۶ روز رسیده است.

ناصری نیا یادآور شد: ۲۳ هیات تشخیص و ۱۲ هیات حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعد از ظهر کار رسیدگی به دادخواست ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان عهده دار هستند.

وی بیشترین اختلاف میان کارگران و کارفرمایان را عدم آشنایی آنان با قوانین و مقررات کار عنوان کرد و اظهار داشت: برخی کارفرمایان قوانین را به درستی رعایت نمی‌کنند و با عدم تمکین از مفاد قانونی به ویژه در بحث مطالبات کارگران و رعایت مقررات به ایجاد اختلافات دامن می‌زنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود:در حالی که اگر قانون کار به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و اختلافات میان کارفرما و کارگر نیز برطرف و صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود محقق خواهد شد.

ناصری نیا تصریح کرد : نظم و انسجام در فعالیت‌های اقتصادی، تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی، ارائه مشاوره و اطلاع‌رسانی و آموزش های صحیح موازین قانونی از مهمترین عوامل پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفرمایی است.

وی افزود: یکی از موانع تاثیر گذار بر کاهش بهره وری و رونق تولید، بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما است که با توجه به صیانت وزارت متبوع از حق و حقوق کارگران، کارشناسان حوزه روابط کار با حضور در واحدهای اقتصادی و همکاری و هماهنگی با تشکل های کارگری و کارفرمایی تلاش می کنند از اختلاف احتمالی جلوگیری نمایند.

حدد ۳۰ هزار بیمه شده در سه هزار واحد تعاونی فعال لرستان مشغول هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha