عصرانه‌ با طعم نجوم در ششمین «ماهگرد»؛ از بررسی کسوف در آمریکا تا موجودات فضایی

تهران- ایرنا- ششمین رویداد نجومی «ماهگرد» با هدف ترویج دانش اخترشناسی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه از جمله کسوف کامل در آمریکا و موضوع موجودات فضایی، جمعه پیش‌رو (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رویدادهای نجومی ماهگرد با هدف تعامل و اشتراک‌گذاری اطلاعات و توانایی‌های منجمان آماتور و آشنایی علاقمندان به نجوم و ایجاد زمینه‌ برای حضور و گفت‌وگو در این عرصه میان شرکت‌کنندگان در نزدیک‌ترین پنجشنبه به شب ماه بدر (شب چهاردهم ماه قمری) برگزار می‌شود.

ششمین رویداد ماهگرد جمعه پیش‌رو (۷ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن آسمان‌نمای گنبد مینا در پارک اب و آتش میزبان علاقمندان به آسمان خواهد بود.

ماهگرد ششم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است؛ بخش حرف اول و آخر این نشست را محمدتقی میرترابی استاد دانشگاه الزهرا(س) و اخترشناس و هانیه الماسی از اعضای انجمن نجوم ارائه می‌کنند که در جریان آن به نقد و بررسی موجودات فضایی می‌پردازند.

در ادامه ارائه سخنرانی علمی را لیلا صادقی عهده‌دار می‌شود که به بررسی حیات فرازمینی از منظر علم نجوم می پردازد. پس از آن، محمد جواد ترابی در سخنرانی با عنوان خورشید گرفتگی کسوف کامل ۲۰ فروردین گذشته در بخشی از آمریکا و کانادا را بررسی می‌کند.

سپس هانیه کیایی در آیتم در جست و جوی پدر به معرفی یک اسطوره و حکایتی از صورت فلکی یا جرمی در اعماق آسمان می‌پردازد و داستان آن را روایت می‌کند. در ادامه رویداد ماهگرد، در آیتم بدر تا بدر ساناز خان احمدی به بررسی پدیده‌های آسمان در یک ماه پیش رو می‌پردازد.

رویداد ماهگرد را انجمن علمی دانشجویی نجوم دانشگاه الزهرا با همکاری مجله نجوم و آسمان‌نمای گنبد مینا، هر ماه در نزدیک‌ترین شب به ماه بدر (نزدیک‌ترین پنجشنبه به شب چهاردهم ماه فمری) با موضوعاتی متنوع برای علاقه‌مندان به نجوم در آسمان‌نمای گنبد مینا، برگزار می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha