۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می گیرند

شیراز - ایرنا - رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت:  بر  اساس بودجه سال ۱۴۰۳ برای ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی ملی ISC حمایت‌ها ی ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد فاضل زاده روز شنبه با اعلام این خبرٰ افزود: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها، در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: معیارهای جدید رتبه بندی ملی دانشگاه های کشور (ISC) که اسفندماه گذشته در کارگروه رتبه بندی و جلسه شماره ۹۷۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد و ملاک رتبه‌بندی سال ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد و به زودی پرسشنامه های مربوط به رتبه بندی امسال در اختیار دانشگاه ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عنوان کرد: در معیارهای جدیدرتبه بندی، به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.

فاضل زاده اضافه کرد: معیارهای ۶ گانه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام شامل آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری، فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی و مدیریت و بهره وری است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای ارزش‌آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش‌ بنیان به شمار می‌روند؛ بنابراین رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از مهمترین دغدغه های سیاست‌گذاران حوزه علم و فناوری است.

وی ادامه داد: رتبه بندی‌های علمی علاوه بر اطلاع رسانی به جامعه در مورد عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، به مقایسه بین دانشگاه ها می پردازند. دانشگاه ها از نتایج رتبه بندی ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می کنند.

رئیس مؤسسه ISC گفت: این موسسه همواره همکاری و تعامل سازنده‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر نهاد های سیاستگذار علم و فناوری دارد و شاخص های مورد نیاز را در بحث بهره وری دانشگاه ها در تولید علم و فناوری ارائه می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha