تامین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح ریلی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم بیشترین توجه را به تامین زیرساخت‌های خراسان جنوبی از جمله راه آهن داشته و در مرحله اول طرح ریلی استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد افزود: خراسان جنوبی از لحاظ اعتقادی، انقلابی و شاخص‌های دینی بسیار برخوردار اما از لحاظ زیرساختی مقداری عقب است که در دولت سیزدهم بیشترین اقدام و توجه به تامین زیرساخت‌های استان لحاظ شد.

وی گفت: خراسان‌ جنوبی استانی ممتاز و خاص و دارای مردم متدین، انقلابی، ولایی، همراه و دلسوز است که نسبت به مسایل دینی و انقلابی بسیار حساس بوده و اظهار نظر دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هر جا نیاز باشد مردم استان به صورت خودجوش در صحنه حضور فعال دارند، تصریح کرد: به عنوان نمونه در انتخابات اخیر که سرمای بسیار شدید بود و علیرغم تلاش‌های دشمن برای دور کردن مردم از صندوق‌های رای اما مردم خراسان جنوبی رتبه دوم مشارکت در کشور را به خود اختصاص دادند.

وی از جمله موضوعات زیرساختی به آغاز عملیات اجرایی راه آهن استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: طرح راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که ۴۳۲ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد و اجرای این طرح ریلی در ۱۵ قطعه تعریف شده است.

قناعت افزود: ۱۲ قطعه طرح ریلی فعال بوده و تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به دست پیمانکاران رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خشکسالی از موضوعات جدی استان است گفت: ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نیز در دولت سیزدهم عملیاتی شد که نیمه دوم سال جاری وارد مرحله لوله‌گذاری می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد انتقال آب دریای عمان به استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی اجرای خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان و سربیشه، احیای واحدهای تولیدی راکد، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی ذکر کرد.

وی افزود: همه این اقدامات با هدایت‌ها و راهبری‌های پدرانه نماینده ولی فقیه در استان، همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی محقق شده است که همگی در قالب کار تیمی و اعضای یک خانواده به نام‌ نظام تلاش کردند.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان‌ جنوبی هم گفت: ۲۳ ماه در استانی خدمت کردم که مردمانی متدین، فهیم، صبور، قانع و با بصیرت دارد.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد افزود: همه سعی و تلاش بر این بود با توجه به اینکه در دستگاه قضایی مراجعه‌کنندگان یک طرف پرونده خشمگین بوده و آستانه تحمل خود را از دست داده‌اند فضایی آرام، توام با صمیمیت و آرامش برای همکاران فراهم کنیم.

وی گفت: ارشادات و نصایح نماینده ولی فقیه در استان را فراموش نخواهیم کرد و همه توفیقات در گرو همدلی و همراهی ها بوده است.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی به اشاره به موضوع استقلال کانون وکلا عنوان کرد: سال ۸۳ خراسان جنوبی از خراسان بزرگ مستقل شد اما به دلایل مختلف وکلا کانون نداشتند که با تاکیدات مسئولان قوه قضاییه و همکاری وکلا بعد از ۱۶ سال کانون وکلای استان تاسیس شد.

وی یادآور شد: در کل کشور سه استان کانون وکلای مستقل نداشتند که ابتدای سال جاری خراسان جنوبی دارای کانون مستقل شده است.

حجت الاسلام موحدی راد گفت: در ۲۳ ماه گذشته تلاش شده که سیاست‌های قوه قضاییه، سند تحول قوه قضاییه، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به عنوان سند پیش رو به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم معیشت کارکنان قوه قضاییه و دادگستری است که وضعیت بودجه مناسب نیست اما توانستیم مسکن نیروهای اداری و قضایی را پیگیری کنیم لذا در برخی شهرستان‌ها موضوع زمین حل شده و در بیرجند و طبس با همراهی استاندار و مسئولان به زودی حل خواهد شد.

رئیس کل جدید دادگستری خراسان‌ جنوبی نیز گفت: فرصت خدمت به مردم برای کارکنان قوه قضاییه فراهم شده و تا آنجا ارزشمند بوده که برگ زرین در گرو آن نهفته شده است.

محمدجعفر عبداللهی افزود: فرصت‌ها به سرعت می‌گذرد؛ مردم با صداقت، نجابت و قناعت در اداره امور زندگی و مطالبه از حاکمیت به حداقل‌ها اکتفا کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه مردم استان در مطالبه امورشان از حاکمیت به‌ حداکثرها نیندیشیده‌اند گفت: باید بهترین، نافع ترین و برترین خدمت ها را به مردم ارایه دهیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: دستگاه قضایی ماوا و پناهگاه مردم ستمدیده است لذا کرامت ارباب رجوع هنگام ورود به دستگاه‌ قضایی باید حفظ شود و در اولویت برنامه‌هاست.

وی افزود: دفاع از اصول و ارزش‌های نظام، حقوق و آزادی‌های شرعی و قانونی مردم از اولویت‌های کاری بوده و پیگیری سند تحول و تعالی قوه قضاییه از برنامه‌های پیش‌رو است.

در این آیین با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، شماری از مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات حجت‌ الاسلام علی موحدی راد رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی قدردانی و محمدجعفر عبداللهی به عنوان رئیس کل جدید معرفی شد.

محمدجعفر عبداللهی پیش از این رئیس کل دادگستری استان سمنان بود و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند از دیگر سوابق کاری وی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha