۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85451354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۳۷درصدی پروژه‌ها و فضاهای آموزشی استان ایلام در دولت سیزدهم

ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: فضاها و پروژه های آموزشی در این استان از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۷ درصد رشد داشته است.

"جلال حمره" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه فضاهای آموزشی داشته است، اظهار کرد: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم ۶۴ فضای آموزشی با ۲۱۲ کلاس درس در استان ایلام احداث شده است.

وی با بیان اینکه این میزان در دولت سیزدهم به ۸۹ فضای آموزشی با ۲۸۶ کلاس درس افزایش یافته است که ۳۷ درصد نسبت رشد نشان می‌دهد، افزود: ۳۹ پروژه احداث فضای آموزشی دیگر در تا پایان دولت سیزدهم در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این تعداد پرژوه، سرانه فضاهای آموزشی در استان افزایش چشم‌گیری خواهد داشت، یادآور شد: برای بهره‌برداری از ۸۹ پروژه آموزشی و ورزشی و ۴۲هزار و ۲۸٠ متر فضای فرهنگی ۶ هزار و میلیارد ۶۹۰ ریال اعتبار هزینه شده است.

رشد ۳۷درصدی سرانه فضای آموزشی استان ایلام در دولت سیزدهم

حمره با اشاره به جایگزینی ۱۵ مدرسه کانکسی در مناطق عشایری و محروم استان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی ۵۶٠ فضا با ۲ هزار و ۶٠٠ کلاس درس به ارزش ۵۲۰میلیارد ریال اعتبار، ساخت و تعمیر آبخوری و سرویس بهداشتی ۶۵ مدرسه با ۲۷۶ کلاس درس با ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدامات انجام شده در این استان در راستای توسعه فضاهای آموزشی در استان بوده است.

وی اجرای ۲۳۳ هزار متر مربع عایق رطوبتی پشت بام مدارس به ارزش ۲۴۰میلیارد ریال، اجرای آسفالت محوطه مدارس به میزان ۵۸ هزار متر مربع با ۱۴۰میلیارد ریال اعتبار، خرید وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس استان به ارزش یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه افزایش سطح فضای آموزشی این استان بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام به احداث فضای ورزشی در مدارس و برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم تعداد سه فضای ورزشی با ۱۷۸۸ متر مربع احداث شده بود که در دولت سیزدهم این آمار به هفت فضای آموزشی با ۴۲٠٠ متر مربع افزایش یافته که بیش از ۲ برابر رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در سطح بیش از یک هزار فضای آموزشی در سطح مناطق مختلف استان ایلام در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha