سپاه، نیرویی کارآمد و توانمند در تامین امنیت کشور و خدمت به مردم است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا گفت: سپاه پاسداران در طول بیش از ۴ دهه گذشته کارآمدی و توانمندی خود را در مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب و تامین نظم و امنیت ایران اسلامی اثبات کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: این نیروی نظامی علاوه بر این با اقدامات ارزنده و اثرگذار خود در عرصه‌های سازندگی، عمران و آبادانی به یکی از پایه‌های اصلی خدمت به مردم تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه این سال ها ضمن حضوری موفق در کنار سایر نیروهای مسلح در پاسخگویی به نیازهای امنیتی و دفاعی کشور و نیز در عرصه مواجهه با تهدیدات امنیتی و نظامی در فراسوی مرزهای جغرافیای سرزمینی ایران اسلامی، نقشی راهبردی و تعیین ‌کننده داشته است.

وی عنوان کرد: این نیرو توانسته است با خنثی‌ کردن توطئه‌ های مهندسی شده و نقشه‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیست جهانی هرگونه خطری را از ایران اسلامی و منطقه دور سازد.

وی افزود: کارنامه درخشان سپاه در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و محرومیت زدایی و نیز به خاک مالیدن پوزه مستبدان عالم در خاک اسرائیل در قالب دو حمله جانانه به "پایگاه عین الاسد" و عملیات "وعده صادق"، همه و همه نشان دهنده جدیت این نیروی مکتبی و مردمی در راستای تحقق رسالت ‌هایش است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا ادامه داد: تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب، ابتکار هوشمندانه امام راحل برای صیانت از نهال نوپای انقلاب و تحکیم پایه‌های اقتدار و استقلال ملت بزرگ ایران بود.

حجت الاسلام رضازاده بیان کرد: این نهاد ارزشی و انقلابی امروز بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت، اقتدار و سربلندی این مرزوبوم و حفاظت از کیان اسلام و انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است که تنها گوشه‌ای از این توانمندی، در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» به رخ جهانیان کشیده شد.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از حضور مسئولان شهرستان در ستاد فرماندهی سپاه شهرستان آستارا اظهارکرد: سپاه مولود و تربیت شده دامان انقلاب است و به برکت مجاهدت و ایثار جوانان غیرتمند ایران اسلامی فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی، فنی و نیز مجموعه‌ای از نیروهای متعهد، کارآمد و حزب‌اللهی را در اختیار دارد.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: یکی از بخش‌های مهم کارنامه سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن است و کارآمدی خود را در عرصه پیشرفت‌های دفاعی به شایستگی نشان داده و همگام با سایر نیروهای مسلح، پایه‌های اقتدار ملت ایران را تقویت نموده و در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.

وی ادامه داد: امروز نقش‌آفرینی‌های تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه به مردم و آسیب‌دیدگان همچون سیل منطقه کالپوش و استان سیستان و بلوچستان در کنار سایر نهادها جلوه دیگری از مسئولیت‌پذیری در برهه‌های حساس است.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا بیان کرد: بی‌شک، اتهام زدن‌ها، کینه‌ورزی، اقدامات تروریستی و تحریم‌های آمریکا برضد این نهاد ناشی از جایگاه و نقش حیاتی سپاه در اقتدار و حفظ امنیت ملت ایران در برابر نقشه‌های شوم و شیطانی نظام سلطه است و ملت ایران نیز همواره قدردان این تلاش‌ها بوده است.

سرهنگ قنبری خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» نشان داد که اکنون به‌عنوان مجموعه‌ای توانمند در عرصه‌های نبرد زمینی، دریایی و هوافضا از قدرت موشکی در سطح پیشرفته برخورداراست و با استفاده از پیشرفته‌ترین فنون تخصصی و دانش نظامی؛ نیرویی راهبردی محسوب می‌شود و در صیانت از امنیت و ثبات، دفع اشرار و متجاوزان توانایی‌های خود را در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم بارها به اثبات رسانده است.

وی تاکید کرد: امروز سپاه با اشراف اطلاعاتی بر تحولات منطقه‌ای و تحرکات قدرت‌های فرا منطقه‌ای با تکیه بر ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده در مقابله با تهدیدات از آمادگی‌های همه‌جانبه ای برخوردار است و هرگونه خطای محاسباتی دشمنان را با پاسخ قاطع، سخت و پشیمان کننده خواهد داد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha