نقش شهید مطهری در تبیین اندیشه دینی برای نسل جوان بیان شود

آستارا - ایرنا - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان آستارا گفت: نقش و جایگاه شهید مطهری در تبیین اندیشه ها و فرهنگ دینی باید بیش از پیش برای جامعه و نسل جوان بیان شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعلی سیدرضایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهارکرد:اصحاب رسانه نقش مهمی در این زمینه دارند و باید در کنار مجموعه های فرهنگی در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان در سال های پس از انقلاب تا به امروز تلاش کردند به شکل‌های مختلف اسلام و اعتقادات دینی را زیر سئوال برده و هویت ملت ها به خصوص مسلمانان را در هم بریزند اما متفکرانی مانند شهید مطهری با دلایل محکم به آنها پاسخ داده اند.

وی تصریح کرد: علامه مطهری با روشنگری های خود اعم از طریق سخنرانی ها و کتاب های نظیر انسانِ کامل و غیره راهکارهای مقابله با زیرسوال رفتن دین اسلام و همچنین شیوه های برون‌رفت از بحران هویت را طرح می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از ویژگی های مهم امت اسلام، وحدت و قدرت معنوی است ، گفت : این شاخصه ها و خدمات و اقدامات چهره های برجسته ای چون شهید مطهری باید برای نسل جوان بدرستی تبیین شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آستارا خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری با کتاب بحران هویت و نظیر آن همگام و در کنار ملت در برابر دشمنان نظام و اسلام ایستاد و به بیان امام راحل وی خود یک ملت بود و برای ملت از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد و در این راه جان خود را نیز نثار کرد.

وی اظهار کرد: به منظور بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی، سیاسی ؛ ۵۰ برنامه در سطح شهرستان آستارا اجرا می شود و درصددیم از طریق آنها نقش و جایگاه شهید بزرگوار مطهری را برای همه مردم تبیین نماییم زیرا امروز باید همه نسبت به توطئه های دشمنان در ایجاد بحران هویت و تلاش های این شهید گرانقدر در خنثی سازی آنها آگاه باشند.

حجت الاسلام سید رضایی تصریح کرد: میقات صالحین، دیدار با خانواده شهدا، نشست های تربیت تعالی در باب دیدگاه های علامه مطهری، همایش تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی، مسابقه کتابخوانی در آثار شهید مطهری از جمله برنامه‌های تدارک شده در این هفته است.

وی گفت: هفته عقیدتی، سیاسی در سپاه سلامت دینی، فکری و اعتقادی کارکنان را دنبال می‌کند چرا که اگر یک نفر در جامعه یا مجموعه دچار ضعف اعتقادی شود فقط به خود آسیب نمی‌رساند بلکه ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکر جامعه وارد می‌کند.

وی افزود: مصادیق این امر در تمام طول تاریخ تشیع و انقلاب اسلامی بسیار است و سپاه پاسداران متولی همیشگی احیاگر تفکر شهید مطهری است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند همه ما شاگرد شهید مطهری هستیم ودر واقع ایشان با تأکید به اهمیت آثار با ارزش این شهید بزرگوار و تفکرات وی لازم دانستند همه افراد با آن آشنا شوند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha