مبارزه با قاچاق کالا از مصادیق تحقق شعار سال است

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85451882
مبارزه با قاچاق کالا از مصادیق تحقق شعار سال است

شیراز- ایرنا- مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: برخورد و مبارزه جدی با قاچاق کالا از مصادیق تحقق شعار سال یعنی ‘جهش تولید با مشارکت مردم’ است.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مرتضی شریفی افزود: قاچاق کالا یکی از پدیده‌های شومی است که آثار نامطلوبی در اقتصاد و جامعه دارد و می‌تواند موجب افزایش بیکاری، تضعیف و کاهش تولید داخلی، کاهش سرمایه‌گذاری، گسترش پولشویی و اختلال در امنیت اقتصادی شود.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ضمن تاکید بر به اوج رساندن مشارکت مردمی، راه حل مشکلات اقتصادی کشور را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمردند که از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان به مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد.

وی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مبارزه جدی با قاچاق به عنوان یکی از الزامات حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: ایشان همچنین تاکید دارند که مردم باید متعصبانه از خرید و مصرف کالای قاچاق خودداری کنند تا قاچاق برای کسی به صرفه نباشد.


مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: از جمله راهکارهای پیشنهادی برای فرهنگ سازی مقابله با قاچاق کالا می توان به استفاده مردم از کالای ایرانی و عدم استفاده از کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن موجود است اشاره کرد.

شریفی افزود: مردم می توانند با معرفی مراکز فعال در امر قاچاق از طریق سامانه‌های پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ یا سامانه مردم رسی به شماره ۱۰۰۰۴۹۹۶ در زمینه مبارزه با قاچاق مشارکت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha