عملیات وعده صادق دشمنان را حیرت زده و دوستان را امیدوار کرد

تهران- ایرنا- رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق دشمنان را حیرت زده و دوستان را امیدوار کرد و احساس غرور ملی که ایجاد شد، محصول فعالیت و دستاورد حوزه های امنیتی، ارتش و سپاه است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نشست مشترک مجمع پژوهشگاه های ملی کشور با پژوهشگاه جنگ با هدف افزایش تعاملات بین پژوهشگاه های عضو مجمع و این پژوهشگاه در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

معاون وزیر علوم و رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش در این نشست به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: اقدام غرورآفرین و دلنشین مجموعه امنیتی کشور در ادامه تلاش دانشمندان ایرانی در حوزه های مختلف، کاری مهم بود که دوستان را خوشحال و دشمنان را عمیقا نگران کرد.

علی‌ باقری طاهری‌نیا افزود: یکی از شعارهای اصلی نظام اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون استقلال بوده و این مسیری است که در تمام این مدت رهبر معظم انقلاب و مردم و مسئولان همیشه باور داشته و از این خط هیچگاه عبور نکردند. محصول استقلال جمهوری اسلامی ایران در ادامه درخشش در عرصه های مختلف این اقدام غرور آفرین بود که دشمنان را حیرت زده و دوستان مان را امیدوار کرد و احساس غرور ملی که ایجاد شد، محصول فعالیت و دستاورد حوزه های امنیتی، ارتش و سپاه است.

عملیات غرور آفرین وعده صادق دشمنان را حیرت زده و دوستان را امیدوار کرد

وی ادامه داد: محصول اعتماد به خود و چشم دوختن به بازوی جوانان این کشور را در این عرصه دیدیم و با اینکه برخی دشمنان اعلام کردند، این اقدام موجب ایجاد تنش در منطقه می شود، خود اعتراف کردند که این اقدام در راستای صلح منطقه ای قابل تفسیر است. چون کسی که منبع تنش بود، دید که یکه تاز نیست و از این پس بیشتر مراعات می کند، بنابراین باید از فرماندهان پرافتخار سپاه، ارتش و مجموعه دانشمندان تجلیل کنیم.

رییس پژوهشگاه جنگ دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش نیز به عملیات وعده صادق و تبریک مناسبت های گذشته اشاره کرد و گفت: این رویداد باعث بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان شده است و مهم ترین وجه بازدارندگی دفاعی اقدام عملی است که در سطح منطقه نشان داده شد.

هر اقدامی که انجام می شود پاسداشتی دارد و باید از آن مراقبت شود. مراقب از این اقدام وحدت و همگرایی درتمامی ارکان قدرت ملی است و باید از این موضوع به خوبی مراقبت شود تا خود را نمایان کند.


امیر حسین مسلمی یادآور شد: عملکرد نهادهای دفاعی کشور زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا براساس خودباوری داخلی است و تاکید معظم له بر قطع وابستگی در همه زمینه ها است و ما نیز مطابق با این فرمان تمامی فعالیت های خود را تنظیم کردیم و پرواز پهپادها و تمامی سیستم ها همه محصول خودباوری جوانان این مرز و بوم است.

عملیات غرور آفرین وعده صادق دشمنان را حیرت زده و دوستان را امیدوار کرد


وی در ادامه به تاریخچه تشکیل دانشگاه دافوس اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه دارای هفت پژوهشکده لجستیک، بازی جنگ، سایبر پولتیک، جنگ شناختی، فناوری های نوپدید، دفاع مقدس و سرمایه انسانی است و اندیشکده های صلح، نظام مسائل دفاعی، دفاعی منطقه محور، اندیشکده دانشجویی نیز در دانشگاه فعال هستند که امیدواریم با ظرفیت های موجود در مجمع پژوهشگاه های ملی کشور و پژوهشگاه جنگ دانشگاه دافوس روش های همکاری تنظیم و ادامه یابد.

در ادامه روسای پژوهشکده ها و اعضای مجمع راهکارهای همکاری مشترک را بررسی کردند و این نشست با حضور اعضا بر مزار شهید گمنام به پایان رسید.

اعضای مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف افزایش تعاملات با پژوهشگاه جنگ با رییس و مسئولان این پژوهشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha